Publikacje

Jestem autorką książek, rozdziałów książkowych oraz artykułów w mediach branżowych. Zadowoleni czytelnicy mówią, że mam dar objaśniania nawet najbardziej skomplikowanych spraw i logicznego, precyzyjnego wywodu. Czy tak jest, przekonaj się osobiście:

Książki

Rozdziały książek i publikacje pokonferencyjne

  • Hasła do „Leksykonu terminów medialnych” pod red. Kazimierza Wolny-Zmorzyńskiego [w przygotowaniu]
  • Analiza danych jako „przyszłościowa” kompetencja w PR – [w przygotowaniu]
  • Pokonać infodemię. Przegląd postulatów środowiska naukowego podczas pandemii COVID-19 – rozdział w monografii „Etyka PR. Profesjonalizacja branży PR w Polsce” pod red. M. Kaczmarek-Śliwińskiej, Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP, Warszawa 2023
  • Panika i potrzeba nadziei – polski system medialny podczas pandemii COVID-19 w 2020 roku – rozdział w monografii „Polski system medialny w procesie zmian” pod red. J. Kępy-Mętrak i P. Ciszka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, Kielce 2022
  • Jak przygotować informację prasową, która będzie skuteczna?, w: R. Życzyński, D. Tworzydło, S. Gawroński (red.), Informacje prasowe – czynniki determinujące skuteczne relacje z mediami, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2021, s. 59-78.
  • Kiedy wirtualny fake news staje się realnym zagrożeniem, w: P. Płatek, K. Rosińska (2021),  Oblicza fake newsa. Perspektywy naukowych analiz zjawiska fałszywych wiadomości, Wydawnictwo UKSW, Warszawa, s. 33-58.
  • Samonapędzająca się fala publikacji. Infodemia wokół COVID-19 jako przypadek szumu medialnego – rozdział w monografii „Zatruta studnia? Media wobec pandemii COVID-19″ pod red. Marka Sokołowskiego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2021, s. 163-195
  • Social media platforms algorithms – a useful tool or a threat to democracy? – rozdział w monografii „Nauka o informacji w okresie zmian. Rewolucja cyfrowa: infrastruktura, usługi, użytkownicy” red. B. Sosińska-Kalata, M. Roszkowski, Z. Wirogórska, Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP, Warszawa 2020, s. 36-45
  • Działalność marketingowa w przestrzeni cyfrowej – rozdział w monografii „E-przedsiębiorczość: Zasady i praktyka”, pod red. Małgorzaty Bednarczyk, Marty Najdy-Janoszki i Sebastiana Kopery, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019, s. 125-144
  • E-commerce and Social Media Indicators – współautorstwo rozdziału w monografii „Mastering Market Analytics: Business Metrics – Practice and Application” pod red. Roberta Kozielskiego, Emerald Publishing, London 2018
  • Mierzalność działań online – rozdział w podręczniku „E-marketing” pod red. Grzegorza Mazurka, Poltext, Warszawa 2018
  • Social media – rozdział w książce „Wskaźniki marketingowe. Wydanie 5 poszerzone” pod. red. Roberta Kozielskiego, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa 2017, s.  531-562
  • Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji Lasów Państwowych w Polsce – rozdział w publikacji pokonferencyjnej „Komunikacja społeczna w leśnictwie”, Polskie Towarzystwo Leśne , s. 43-52
  • Kanonizacja Jana Pawła II w oczach użytkowników serwisu Instagram – rozdział książki „Wielkość czy autorytet? Jan Paweł II w przekazach polskich mediów podczas Jego kanonizacji” red. Jerzy Olędzki, s. 321-336
  • Social media – rozdział książki „Wskaźniki marketingowe” pod red. Roberta Kozielskiego, Wolters Kluwer, Kraków 2015, s. 531-562
  • Opinie polskich specjalistów PR na temat pomiaru PR – artykuł w publikacji pokonferencyjnej „Nowe media. Wyzwania i ograniczenia”, red. nauk. Tomasz Gackowski, Instytut Dziennikarstwa, Warszawa 2013, s. 61-86
  • Ekwiwalent reklamowy – przeszłość, która się kończy – artykuł w książce „Public relations. Nowe trendy”, red. Dariusz Tworzydło, Zbigniew Chmielewski, Karina Stasiuk-Krajewska, Newsline, Rzeszów 2011, s. 7-18
  • Rola badań naukowych na temat public relations – artykuł w książce „Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu”. Wybór i redakcja naukowa Jerzy Olędzki. ASPRA-JR, Warszawa 2010, s. 207-228
  • Badania w procesie oceny działań komunikacyjnych – artykuł zamieszczony w książce „Badania i pomiar efektywności w public relations”, praca zbiorowa pod red. D. Tworzydło i Z. Chmielewskiego, Newsline, Rzeszów 2010, s. 25-67
  • Wybrane hasła przedmiotowe – Leksykon PR pod red. J. Olędzkiego i D. Tworzydło, Newsline, Rzeszów 2009
  • Wyzwania public relations w dobie usieciowionej gospodarki i sieciowego społeczeństwa – rozdział książki „Public relations. Społeczne wyzwania & Public Relations Across Borders”, praca zbiorowa pod red. Jerzego Olędzkiego, Aspra, Warszawa 2008, s. 103-114

Artykuły naukowe

Artykuły w mediach branżowych

Gdybyś chciał/a, abym przygotowała dla Ciebie tekst, skontaktuj się ze mną przez formularz kontaktowy lub pod adresem kontakt(at)annamiotk.pl.