Jestem autorką książek, rozdziałów książkowych oraz artykułów w mediach branżowych. Zadowoleni czytelnicy mówią, że mam dar objaśniania nawet najbardziej skomplikowanych spraw i logicznego, precyzyjnego wywodu. Czy tak jest, przekonaj się osobiście:
Książki
- Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Wydanie 2 rozszerzone – Helion, Gliwice 2017
- Nowy PR, Słowa i Myśli, Lublin 2016 (nakład wyczerpany)
- Skuteczne social media, Helion, Gliwice 2013
- Badania w public relations, Difin, Warszawa 2012 (nakład wyczerpany).
Rozdziały książek i publikacje pokonferencyjne
- Hasła do „Leksykonu terminów medialnych” pod red. Kazimierza Wolny-Zmorzyńskiego [w przygotowaniu]
- Analiza danych jako „przyszłościowa” kompetencja w PR – [tekst w przygotowaniu]
- Panika i potrzeba nadziei – polski system medialny podczas pandemii COVID-19 w 2020 roku – rozdział w monografii „Polski system medialny w procesie zmian” pod red. J. Kępy-Mętrak i P. Ciszka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, Kielce 2022
- Jak przygotować informację prasową, która będzie skuteczna?, w: R. Życzyński, D. Tworzydło, S. Gawroński (red.), Informacje prasowe – czynniki determinujące skuteczne relacje z mediami, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, s. 59-78.
- Kiedy wirtualny fake news staje się realnym zagrożeniem, w: P. Płatek, K. Rosińska (2021), Oblicza fake newsa. Perspektywy naukowych analiz zjawiska fałszywych wiadomości, Wydawnictwo UKSW, Warszawa, s. 33-58.
- Samonapędzająca się fala publikacji. Infodemia wokół COVID-19 jako przypadek szumu medialnego – rozdział w monografii „Zatruta studnia? Media wobec pandemii COVID-19″ pod red. Marka Sokołowskiego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2021, s. 163-195
- Social media platforms algorithms – a useful tool or a threat to democracy? – rozdział w monografii „Nauka o informacji w okresie zmian. Rewolucja cyfrowa: infrastruktura, usługi, użytkownicy” red. B. Sosińska-Kalata, M. Roszkowski, Z. Wirogórska, Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP, Warszawa 2020, s. 36-45
- Działalność marketingowa w przestrzeni cyfrowej – rozdział w monografii „E-przedsiębiorczość: Zasady i praktyka”, pod red. Małgorzaty Bednarczyk, Marty Najdy-Janoszki i Sebastiana Kopery, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019, s. 125-144
- E-commerce and Social Media Indicators – współautorstwo rozdziału w monografii „Mastering Market Analytics: Business Metrics – Practice and Application” pod red. Roberta Kozielskiego, Emerald Publishing, London 2018
- Mierzalność działań online – rozdział w podręczniku „E-marketing” pod red. Grzegorza Mazurka, Poltext, Warszawa 2018
- Social media – rozdział w książce „Wskaźniki marketingowe. Wydanie 5 poszerzone” pod. red. Roberta Kozielskiego, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa 2017, s. 531-562
- Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji Lasów Państwowych w Polsce – rozdział w publikacji pokonferencyjnej „Komunikacja społeczna w leśnictwie”, Polskie Towarzystwo Leśne , s. 43-52
- Kanonizacja Jana Pawła II w oczach użytkowników serwisu Instagram – rozdział książki „Wielkość czy autorytet? Jan Paweł II w przekazach polskich mediów podczas Jego kanonizacji” red. Jerzy Olędzki, s. 321-336
- Social media – rozdział książki „Wskaźniki marketingowe” pod red. Roberta Kozielskiego, Wolters Kluwer, Kraków 2015, s. 531-562
- Opinie polskich specjalistów PR na temat pomiaru PR – artykuł w publikacji pokonferencyjnej „Nowe media. Wyzwania i ograniczenia”, red. nauk. Tomasz Gackowski, Instytut Dziennikarstwa, Warszawa 2013, s. 61-86
- Ekwiwalent reklamowy – przeszłość, która się kończy – artykuł w książce „Public relations. Nowe trendy”, red. Dariusz Tworzydło, Zbigniew Chmielewski, Karina Stasiuk-Krajewska, Newsline, Rzeszów 2011, s. 7-18
- Rola badań naukowych na temat public relations – artykuł w książce „Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu”. Wybór i redakcja naukowa Jerzy Olędzki. ASPRA-JR, Warszawa 2010, s. 207-228
- Badania w procesie oceny działań komunikacyjnych – artykuł zamieszczony w książce „Badania i pomiar efektywności w public relations”, praca zbiorowa pod red. D. Tworzydło i Z. Chmielewskiego, Newsline, Rzeszów 2010, s. 25-67
- Wybrane hasła przedmiotowe – Leksykon PR pod red. J. Olędzkiego i D. Tworzydło, Newsline, Rzeszów 2009
- Wyzwania public relations w dobie usieciowionej gospodarki i sieciowego społeczeństwa – rozdział książki „Public relations. Społeczne wyzwania & Public Relations Across Borders”, praca zbiorowa pod red. Jerzego Olędzkiego, Aspra, Warszawa 2008, s. 103-114
Artykuły naukowe
- Wpływ infodemii towarzyszącej COVID-19 na weryfikowanie informacji przez dziennikarzy i korzystanie z serwisów fact-checkingowych – współautor Dariusz Tworzydło, Studia Medioznawcze 2022, t. 23 nr 4 (91), s. 1357-1372
- I tak w koło Macieju, czyli jak powstaje szum medialny – Studia Humanistyczne AGH 1/2021
- Demokratyczna debata w mediach społecznościowych – utopijne nadzieje i smutna rzeczywistość – Polityka i Społeczeństwo, 3(18) 2020
- Pomiar widowni internetowej – narzędzia analityczne i ich zastosowania – Rocznik Muzeum Narodowego w Kielcach, 34/2019, s. 205-214
- Dynamika i użytkownicy serwisów z petycjami w Polsce – Studia Medioznawcze, 1/2019
- Hakowanie wzrostu – nowa koncepcja prowadzenia działań marketingowych na rynku cyfrowym – Marketing i Rynek, 12/2018
- Czy kryzys w mediach społecznościowych to prawdziwy kryzys? – rozdział napisany wspólnie z Tomaszem Baranem, Naukowy Przegląd Dziennikarski, 1/2018
- Jak mierzyć efektywność działań public relations – artykuł w czasopiśmie Prakseologia 148/2008, s. 161-170
Artykuły w mediach branżowych
- Wszystko, co chciałbyś/chciałabyś wiedzieć o pracy w PR, ale boisz się zapytać – artykuł opublikowany w serwisie https://zfpr.pl/prcrush/, maj 2023
- Mierzenie efektów digital PR – artykuł w e-booku Na zachodzie bez zmian”: czyli dlaczego i komu PR jest potrzebny w 2023 roku? Nowe trendy w digital PR, IAB Polska, 2023
- 10 marketingowych trendów na 2023 – Marketing w Praktyce, nr 4/2022
- Jak ocenić efekt komunikacji w mediach społecznościowych – Firmer, nr 4/2019
- 11 sposobów poszerzenia możliwości PR przez media społecznościowe – Social Media Manager, nr 9, luty 2019
- Metoda „czarnej skrzynki” w marketingu. 10 inspiracji z książki Matthewa Syeda – Sprawny Marketing, nr 2/2017
- 5 cech idealnych treści w content marketingu, PRoto.pl, 2017.01.17
- 10 zjawisk, które zmieniły PR, artykuł dla Online Marketing, 2017.01.17
- Blog jako narzędzie content marketingu – artykuł dla serwisu PRoto.pl, październik 2016
- Współpraca z influencerami – źródło wartościowych treści – artykuł dla serwisu PRoto.pl, październik 2016
- Zanim zaplanujesz strategię content marketingu – artykuł dla serwisu PRoto.pl, październik 2016
- Skuteczna strona B2B – artykuł opublikowany w serwisie PRoto.pl, lipiec 2016
- 5 pomysłów na wsparcie sprzedaży za pomocą content marketingu – artykuł opublikowany w serwisie PRoto.pl, lipiec 2016
- 5 częstych błędów content marketingu – artykuł opublikowany w serwisie PRoto.pl, lipiec 2016
- Badania w public relations – artykuł dla magazynu Marketer+, czerwiec 2016
- 5 rzeczy, o które musisz zadbać, zanim rozpoczniesz działania PR – artykuł opublikowany w serwisie SprawnyMarketing.pl, czerwiec 2016
- Zaplanuj dystrybucję treści dzięki znajomości mediów – artykuł opublikowany w serwisie PRoto.pl, maj 2016
- Odbiorca content marketingu, czyli o personie słów kilka – artykuł opublikowany w serwisie PRoto.pl, kwiecień 2016
- Komunikacja dobrze wymierzona. 10 przykazań – artykuł opublikowany w Magazynie Case Open, kwiecień 2016
- 5 filarów skutecznych działań content marketingowych – artykuł opublikowany w serwisie PRoto.pl, kwiecień 2016
- Backchannel, czyli publiczność w publiczności – artykuł opublikowany w serwisie Marketing przy Kawie, marzec 2016
- 7 sposobów na skuteczny PR – artykuł opublikowany w serwisie SprawnyMarketing.pl, luty 2016
- Treści, które sprzedają – artykuł dla magazynu Marketing Progress, maj 2015
- Mierzenie efektów działań content marketingowych – artykuł opublikowany w serwisie PRoto.pl, kwiecień 2016
- Mierzenie efektów budowania marki pracodawcy – artykuł opublikowany w Magazynie Employer Branding Q1 2015
- 5 argumentów, dlaczego PR-owiec powinien zainteresować się mediami społecznościowymi – artykuł opublikowany w serwisie PRoto.pl, kwiecień 2016
- Świetlana perspektywa YouTube – artykuł opublikowany w miesięczniku Marketing w Praktyce nr 2/2015
- Upominki hand-made a komunikacja marki – artykuł opublikowany w magazynie Social Footprint, Wirtualne Media, 12.12.2014
- 7 wyzwań w monitoringu social media – artykuł opublikowany w serwisie PRoto.pl, 24.11.2014
- 7 zasad mierzenia social mediów – artykuł opublikowany w serwisie PRotp.pl, 18.11.2014
- Kryzys w social media z tatarem w tle – artykuł opublikowany w magazynie Marketing w Praktyce 11/2013
- AMEC porządkuje wolną amerykankę w social media – artykuł opublikowany na portalu NowyMarketing.pl, 26.06.2013
- ROI – rzetelna miara czy słowo-wytrych? – artykuł opublikowany na portalu Nowoczesna Firma, 02.09.2012
- Mierzenie efektywności działań komunikacyjnych na Pintereście i Instagramie – artykuł opublikowany na portalu NowyMarketing.pl, 28.08.2012
- Mierzenie skuteczności komunikacji w social media – artykuł opublikowany w magazynie Marketing w Praktyce, nr 6/2012
- Czy warto liczyć ROI w PR? – artykuł opublikowany na portalu Marketing-News.pl, 23.05.2012
- Jak mierzyć skuteczność działań w social media – polemika z felietonem Eryka Mistewicza, opublikowana na portalu Forbes.pl, 12.01.2012
- Monitoring social media. 6 najczęstszych problemów – artykuł opublikowany na blogu Mirka Połyniaka, 08.12.2012
- Czujne oko na social media – artykuł opublikowany w Marketing w Praktyce nr 11 (165), listopad 2011
- PR w sieci: dziesięć rzeczy, które się nie sprawdzą – artykuł opublikowany na portalu Online Marketing Polska, październik 2011
- Audyt social media – tekst opublikowany w Mediafun Magazyn nr 4/2011
- Badania w social media – tekst opublikowany w raporcie Social Media Manual, marzec 2011
- Zacznij od słuchania – tekst opublikowany w Marketer Plus nr 1/2011
- Promocja książek na blogach – tekst opublikowany w Mediafun Magazyn nr 3/2011
- Społeczny wymiar sieci – tekst opublikowany w Mediafun Magazyn nr 2/2010 (2)
- Spór o krzyż w internecie – tekst opublikowany w Mediafun Magazyn nr 1/2010 (1)
- Automatyczna analiza wydźwięku – tekst opublikowany w Mediafun Magazyn nr 1/2010 (1)
- Cykl felietonów o komunikacji w internecie dla portalu epr.pl (od sierpnia 2010 r.) – strona z felietonami
- Cykl felietonów o komunikacji i biznesie dla portalu Media2.pl (od października 2009 r.) – strona z felietonami
- Jak zmierzyć efekty działań PR online – Marketing w Praktyce, październik 2007
- Pomiar efektów działań PR online samorządów – Gazeta Samorządu i Administracji, październik 2007
- Czy mogę zmierzyć efektywność działań PR? – IPO.pl, wrzesień 2007
- Tworzenie strategii PR – cykl artykułów, PRoto, listopad 2006-luty 2007:Jak przygotować brief dla agencji PR – Marketing w Praktyce, maj 2007
- Określenie sytuacji wyjściowej
- Analiza grup otoczenia [cz1. ][cz.2 ]
- Formułowanie strategii
- Taktyka i dobór narzędzi
- Public relations online– cykl artykułów, Piar.pl, grudzień 2006-wrzesień 2007:
- Jak otrzymać ofertę działań public relations, której oczekujemy – PRoto, wrzesień 2005
- Tłumaczyć czy nie tłumaczyć? – PRoto, wrzesień 2005
- Jak zmierzyć medialność produktu? – IMPACT, listopad 2003
- Specjaliści PR o efektach działań public relations – BRIEF, październik 2003
Gdybyś chciał/a, abym przygotowała dla Ciebie tekst, skontaktuj się ze mną przez formularz kontaktowy lub pod adresem kontakt(at)annamiotk.pl.