Ano właśnie.
Na konferencji AMEC w Barcelonie (16-18 czerwca b.r.) międzynarodowe środowisko PR i firm monitorujących media zamierza stworzyć i uzgodnić standardy pomiaru i stosowane techniki pomiaru, a następnie zastanowić się nad ich wdrożeniem w branży. Standardy te zostaną nazwane Barcelońską Deklaracją Zasad Badawczych (Barcelona Declaration of Research Principles). Szczegóły w informacji prasowej AMEC na ten temat, ja zamieszczę parę mocnych cytatów z niej, autorstwa Davida Rocklanda, jednego z międzynarodowych autorytetów w zakresie pomiaru PR.
Dla nas jest to konferencja, podczas której podejmiemy konkretne zobowiązania, a zarazem mocny moment w historii PR. Czas rezygnacji z przestarzałych modeli pomiaru PR. Potrzebujemy edukować nie tylko naszych klientów z głównych międzynarodowych firm, ale również nowe pokolenie specjalistów ds. komunikacji, którzy dopiero wchodzą do branży. Public relations jest niedoceniane, bo nie potrafi mierzyć efektów swoich działań. Celem spotkania jest uzyskanie spójności, aby uzyskać wiarygodność.
David Rockland, Ketchum PR
Będę brała udział w tej dyskusji – wybieram się bowiem do Barcelony – i podzielę się z Wami tym, co zostanie w niej wypracowane.
W Polsce tymczasem godna uwagi inicjatywa kolegów z IRCenter – stworzenie grupy naukowców i praktyków wypracowujących standardy badań w social media (Wyszukali czyli poprzednia nazwa IRCenter). Spotkanie robocze miało się odbyć 10 czerwca, ale zostało przełożone, nie wiem jeszcze, na jaki termin. Powstała też lista dyskusyjna na Google Groups – jeśli ktoś z Was jest zainteresowany tymi tematami, zapraszam do dołączenia – najlepiej napisać do założycieli na maila info(at)social-impact.pl. Podobna inicjatywa zresztą parę miesięcy temu kroiła się wokół IAB, jednak na razie jakoś o niej cicho…