Jak zmienili się Polacy – rocznicowa infografika OFBOR

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) podsumowała, jak zmieniły się nastroje i zwyczaje zakupowe Polaków w ciągu minionych 20 lat. Okazją do dokonania zestawienia była 20. rocznica istnienia tej organizacji. Zestawienie można znaleźć na rocznicowej infografice (po kliknięciu w nią otworzy się strona z obrazkiem w większej rozdzielczości.

OFBOR to organizacja stojąca na straży wiarygodności badań społecznych i konsumenckich. Skupia wyłącznie certyfikowanych dostawców informacji rynkowych oraz wiedzy o zachowaniach konsumenckich. Do organizacji należy 19 wiodących agencji badawczych: 4P Research Mix, ABR Sesta, ACNielsen Polska, AGB Nielsen Media Research, ALMARES Instytut Doradztwa i Badań Rynku, ARC Rynek i Opinia, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, BSM Pracownia Badawcza, CEM Instytut Badań Rynku i Opinii Publicznej, Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej, GfK Polonia, IMAS, IPSOS, IQS, Kantar Millward Brown, Kantar TNS, Mareco Polska, PBS. Najważniejszym dorobkiem OFBOR jest istniejący od 15 lat Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów (PKJPA), będący jedną z najbardziej rozwiniętych w Europie samoregulacji badawczych www.ofbor.pl.