Najważniejsze znajdziesz w środku – Empik podkreśla wagę relacji

Bardzo czekałam na tegoroczną reklamę Allegro, które od kilku lat rozpieszczało bardzo udanymi świątecznymi produkcjami. W tym roku platforma skupiła się jednak na działaniach prosprzedażowych. Pałeczkę storytellingową w całkiem udany sposób przejął jednak Empik.

Najpierw firma udostępniła swoje świąteczne wideo. Spot pod hasłem Najważniejsze znajdziesz w środku to bajka opowiadana przez Czerwonego Kapturka. Dziewczynka spotyka inne bajkowe postacie i zauważa, że nawet bajkowy świat został zdominowany przez technologię. Krasnoludki maszerują przez las zagapione w ekrany smartfonów, a Dziewczynka z Zapałkami jest zainteresowana wyłącznie pożyczeniem ładowarki do tabletu. Nikt nie chce nawiązać rozmowy czy skorzystać z zaproszenia do zabawy…  

W dniu premiery oglądaliśmy wideo ze studentami na zajęciach z marketingu i reklamy. Nie ukrywam, że chciałam im je pokazać, bo temat bycia podłączonym jest im bardzo bliski – to grupa na co dzień intensywnie korzystająca z technologii mobilnych. Nie tyle jest to kwestia innej konsumpcji mediów przez pokolenia, co zmusza ich do tego sytuacja: cały dzień są poza domem lub spędzają czas na dojazdach. Nic dziwnego, że studenci są w tych technologiach głęboko zanurzeni. Przez Lasek Bielański również maszeruje sporo postaci zapatrzonych w ekrany. Dopiero zyskują świadomość konsekwencji tak intensywnej interakcji z technologiami. Po reakcjach grupy na reklamę Empiku było widać, że film obudził emocje, wywołał wrażenie. Być może niektórych zachęcił do przemyślenia tematu, na ile warto budować relacje w świecie wirtualnym (przynajmniej taką mam nadzieję).

Ale sama świąteczna reklama to nie było wszystko. W kolejnej odsłonie kampanii firma zaprezentowała książeczkę Katarzyny Ryrych „List od … 2. Święta przez cały rok”. Ta część kampanii Najważniejsze znajdziesz w środku ma charakter charytatywny – dochód ze sprzedaży książki zostanie przeznaczony na rozwój programu bajkoterapii Fundacji Zaczytani.org. To kontynuacja pomysłu z pierwszą częścią ksiązki, wspierającą działania charytatywne z zeszłego roku, choć wówczas adresatem pomocy była inna organizacji. Zawartość opowieści „List od … 2. Święta przez cały rok” wpisuje się w przesłanie kampanii. Choć jej bohaterowie, 13-letni Linus i jego przyjaciel Rudolf, są obeznani z nowoczesnymi technologiami, to, co najważniejsze odkrywają w świecie analogowym: satysfakcję płynącą z pomagania innym, wartość wspólnie spędzanego czasu i rozmów oraz relacji międzyludzkich. Książka jest wciąż dostępna w Salonach Empik i na Empik.com.

najważniejsze znajdziesz w środku

Sądzę, że Empikowi sprytnie udało się połączyć tak różne z pozoru narzędzia, jak wideo na YouTube i książka dla dzieci za pomocą przekazu podkreślającego wartość analogowych relacji. Zgodnie z założeniami storytellingu, w tle pojawiają się choinka i prezenty, a skoro prezenty, to i Empik (kampanie wizerunkowe i chwytliwe historie nie są przecież opowiadane przez biznes tylko z potrzeby serca). Przekaz kampanii Najważniejsze znajdziesz w środku jest też bardzo aktualny. W dobie dominacji technologii służących do cyfrowej łączności pojawia się coraz więcej krytycznych głosów, zwracających uwagę na możliwe negatywne konsekwencje wykorzystywania tych technologii. Empik wpisuje się tutaj w debatę, a przy okazji… wiadomo, zachęca do kupowania (nie tylko analogowych) prezentów.


Partnerzy