Mogę już się oficjalnie pochwalić – moja książka, „Badania w public relations. Wprowadzenie” jest już dostępna w przedsprzedaży w Wydawnictwie Difin.
To pierwsza książka, którą napisałam w całości. Do tej pory byłam współautorką rozdziałów w publikacjach łączących teksty różnych autorów. Ale zachciało mi się napisać coś całkowicie swojego, na co będę miała wpływ od początku do końca. Bazą była moja praca doktorska, jednak zawartość książki nie jest dokładnie taka sama. Bardziej teoretyczne rozważania wypadły. Doszło kilka bardziej praktycznych rozdziałów, uwzględniających też i Wasze sugestie – być może pamiętacie ten konkurs? Musiałam też zmienić sposób pisania – inaczej pisze się naukowe rozprawy, inaczej książkę, która ma służyć praktykom i studentom, którzy dopiero chcą poznać podstawowe informacje na temat badań. Do tego należało uwzględnić najnowsze trendy. Badania dla PR zmieniają się obecnie szybko dzięki temu, że bardzo szybko zmieniają się social media, które są doskonale mierzalne (aczkolwiek nie ustrzegliśmy się tutaj przed powielaniem błędów PR).
Czytelników o słabszych nerwach lojalnie uprzedzam – jestem bezlitosna wobec ekwiwalentu reklamowego. Wbrew temu, co piszą inni autorzy wypowiadający się na temat badań w PR, uważam, że nie ma miejsca na omawianie go razem z metodami badawczymi – bo wygląda to tak, jakbyśmy zrównywali go z rzetelną wiedzą naukową. Dlatego wynalazek ten znalazł swoje poczesne miejsce w rozdziale poświęconym kuriozom branżowym.
To taka krótka zapowiedź, czego możecie się spodziewać. Pierwsza, lecz nie ostatnia 😉