Warszawski Marketing Day 2015 – relacja

Dzisiaj przedstawiam Wam relację z warszawskiego Marketing Day 2015 spisaną przez Paulę Zmijowską, która reprezentowała mnie na konferencji. Wydarzenie miało miejsce w dniach 27-28 października b.r. i było częścią większej konferencji Wolves Summit.

Oddaję głos Pauli:

Pałac Kultury w Warszawie na dwa dni zamieniła się w prawdziwe, marketingowe wydarzenie. W dniach 27-28.10 połączyły się trzy światy: komunikacja, marketing i biznes. Połączyły, aby razem stworzyć nową wartość współczesnego modelu zarządzania przedsiębiorstwem.

Zespół Wolves Summit zapewnił pełne wrażeń dwa dni warsztatów, wykładów, rozmów i szkoleń. Sekcje Quick Talks, Round Tables czy Workshops pozwoliły nawiązać bliższe interakcje między uczestnikami. Nie zabrakło bardzo dobrze zorganizowanego backchannelu: Twittera oraz aplikacji Bizzabo. Ta ostatnia zapewniła nie tylko informacje o programie i bieżące wiadomości z konferencji, ale także możliwość zapoznania osób z określonej, interesującej nas branży. Osobą, która zebrała najwięcej słuchaczy podczas Marketing Day 2015, był Piotr Chmielewski z Social Media Now. Merytoryczne przedstawienie zagadnień związanych z istotą tworzenia kampanii i reklam na Facebooku było potrzebne przede wszystkim młodym startupom. Jednakże nawet te marki, które są już długo obecne w internetowym rynku sprzedaży, mogły sprawdzić, jak robić „to” lepiej.

Z kolei Paweł Sala z FreshMail porwał publiczność bardzo trafną prezentacją o zachowaniach współczesnych konsumentów. Wiedza o tym, jak tworzyć odpowiednio sprofilowane i spersonalizowane komunikaty nie wszystkim jest dobrze znana. Grupy odbiorców to wymagające społeczności, które reagują tylko wtedy, gdy dostają przekaz zgodny z ich oczekiwaniami i potrzebami. Dlatego e-mail marketing to jeden z najważniejszych składników współczesnego brandingu.

Temat dialogu biznesowego został mocno zaakcentowany w wystąpieniu Katarzyny Młynarczyk z Socjomanii, która skupiła się na platformie LinkedIn. Płaszczyzna profilu zawodowego powoli zmienia swój tradycyjny wizerunek. Najważniejsze jest nawiązywanie wartościowych relacji biznesowych, którym sprzyja publikowanie artykułów eksperckich (LinkedIn Pulse) czy dialog w określonych grupach biznesowych. LinkedIn, jak żadna inna platforma komunikacyjna, umożliwia także prognozowanie zmian na rynku pracy i przewidywanie określonych trendów w tym obszarze.

Nie sposób także nie wspomnieć o aplikacji FastTony.es, która demokratyzuje współczesny rynek reklamy internetowej. Podsczas Marketing Day 2015 Daniel Kędzierski nie tylko nawiązał do obecnych już form tworzenia komunikatów, ale przedstawił nowoczesne rozwiązania, m.in. kontekstowość reklamy. Polega ona na umiejscowieniu treści związanej z warunkami, np. atmosferycznymi czy fizycznymi (Facebook będzie wiedział, gdy dostaniesz migreny). Reklamodawcy zaoferują tym samym nowe opony zimowe (gdy za dwa dni temperatura spadnie poniżej 0), tabletki na ból głowy (gdy dziś wieczorem będzie niskie ciśnienie) czy lot samolotem do ciepłych krajów (bo u nas zimno). Uczestnicy Marketing Day 2015 mieli również możliwość doświadczyć „na gorąco” case study związanego z obsługą klienta, gdy Paweł Danielewski zaprosił na scenę zaskoczonego (albo nie) Marka Piaska.

Co robił Marketing Day 2015? Przede wszystkim łączył pasją, ale dzieli wiedzą. To ciekawe, ponieważ zanikają pewne podziały, gdy profesjonalni praktycy wychodzą naprzeciw młodych, niedoświadczonych przedsiębiorców, aby dać im parę wskazówek. Wiosenna edycja 2016 zapowiada się również interesująco. Pojawią się kolejne osobowości, które zapewnią następną dawkę dobrej, fachowej wiedzy i umiejętności z zakresu efektywnej sprzedaży. Bo to stanowi wspólny cel wszystkich wilków Wolves Summit.
Paulina Żmijowska


Partnerzy