Social media i social media monitoring – wyniki badania PR News

Podczas gdy 42% PR-owców korzysta z social media, tylko 21% mierzy skuteczność komunikacji przez nie. Ich zdaniem największą trudnością w zarządzaniu/mierzeniu social media są ograniczenia w budżecie i zasobach ludzkich. Pokazuje to badanie przeprowadzone przez portal PR News we współpracy z BurellesLuce. W badaniu wzięło udział prawie 700 osób, reprezentantów amerykańskiego środowiska PR.

Oto szczegółowe wyniki badania „PR News/BurrellesLuce Social Media Management & Measurement Survey”:

1. Jak scharakteryzowałbyś zdolność swojej organizacji do zarządzania komunikacją w social media i monitorowaniem jej?

  • Przeciętna 34.1%
  • Dobra 26.8%
  • Doskonała 19.4%
  • Słaba 11.5%
  • Nie dotyczy 7.9%

2. Które z kompetencji zarządzania komunikacją w social media posiada twoja organizacja?

  • Może łatwo połączyć się z kanałami social media takimi jak Facebook, Twitter, YouTube, etc. 41.8%
  • Możemy szybko publikować treści z jednego miejsca w każdym kanale 22.9 %
  • Stosuje miary analityczne i konwersacji dla każdego kanału 21.0%
  • Widzimy zagregowane wyniki, co dzieje się w każdym kanale 14.3%

3. Które narzędzia social media stosujesz codziennie?

  • Facebook 29.3%
  • Twitter 24.4%
  • LinkedIn 20.3%
  • YouTube 13.8%
  • Flickr 4.3%
  • Digg 1.8%
  • Yelp 1.3%
  • MySpace 0.9%
  • Ning 0.7%

4. Której platformy używasz do zarządzania komunikacją na Twitterze?

  • twitter.com 31.3%
  • Tweetdeck 26.1%
  • Nie używam platformy do zarządzania komunikacją 25.0%
  • Hootsuite 12.6%
  • Brak odpowiedzi 3.0%
  • PeopleBrowsr 1.6%
  • EasyTweets 0.3%

5. Których serwisów geolokalizacyjnych używasz?

  • Nie używam 70.1%
  • Foursquare 16.8%
  • Facebook Places 7.8%
  • Gowalla 3.4%
  • Google 0.3%

6. Jak opisałbyś zdolność swojej organizacji aby mierzyć wpływ platform social media na zasięg twojego PR?

  • Przeciętna 25.3%
  • Dobra 22.5%
  • Słaba 21.9%
  • Nie dotyczy 18.6%
  • Świetna 10.8%
  • Brak odpowiedzi 0.9%

7. Jak często mierzysz efekty twojej komunikacji w social media?

  • Nigdy 28.8%
  • Co tydzień 23.7%
  • Raz w miesiącu 19.2%
  • Raz dziennie 11.5%
  • Częściej niż raz dziennie 6.6%
  • Raz na dwa tygodnie 5.7%
  • Co drugi dzień 3.9%
  • Brak odpowiedzi 0.6%

8. Jakich miar używasz?

  • Komentarze 24.5%
  • Likes/dislikes 19.2%
  • Cytowania 18.5%
  • Wpisy na Twitterze 18.5%
  • Opinie 8.6%
  • Logowania 5.6%
  • Wcale 0.4%

9. Co jest największą trudnością w zarządzaniu komunikacją w social media i mierzeniu jej efektów?

  • Brak zasobów ludzkich 36.3%
  • Ograniczenia budżetowe 23.5%
  • Brak wiedzy na temat zarządzania komunikacją i mierzenia jej 22.2%
  • Brak poparcia ze strony zarządu 13.8%
  • Brak czasu 0.2%

Komentujący to badanie stwierdzili, że PR-owcy mają tutaj jeszcze sporo do nauczenia się – zarówno, jeśli chodzi o samo używanie social media jako narzędzia komunikacji, zarządzania tą komunikacją, czy w końcu – mierzenia jej efektów. A z kolei jak Wy odpowiedzielibyście na te pytania? Jak sądzicie, jak jest w Polsce?

Zdjęcie pochodzi z serwisu sxc.hu