Podczas gdy 42% PR-owców korzysta z social media, tylko 21% mierzy skuteczność komunikacji przez nie. Ich zdaniem największą trudnością w zarządzaniu/mierzeniu social media są ograniczenia w budżecie i zasobach ludzkich. Pokazuje to badanie przeprowadzone przez portal PR News we współpracy z BurellesLuce. W badaniu wzięło udział prawie 700 osób, reprezentantów amerykańskiego środowiska PR.
Oto szczegółowe wyniki badania „PR News/BurrellesLuce Social Media Management & Measurement Survey”:
1. Jak scharakteryzowałbyś zdolność swojej organizacji do zarządzania komunikacją w social media i monitorowaniem jej?
- Przeciętna 34.1%
- Dobra 26.8%
- Doskonała 19.4%
- Słaba 11.5%
- Nie dotyczy 7.9%
2. Które z kompetencji zarządzania komunikacją w social media posiada twoja organizacja?
- Może łatwo połączyć się z kanałami social media takimi jak Facebook, Twitter, YouTube, etc. 41.8%
- Możemy szybko publikować treści z jednego miejsca w każdym kanale 22.9 %
- Stosuje miary analityczne i konwersacji dla każdego kanału 21.0%
- Widzimy zagregowane wyniki, co dzieje się w każdym kanale 14.3%
3. Które narzędzia social media stosujesz codziennie?
- Facebook 29.3%
- Twitter 24.4%
- LinkedIn 20.3%
- YouTube 13.8%
- Flickr 4.3%
- Digg 1.8%
- Yelp 1.3%
- MySpace 0.9%
- Ning 0.7%
4. Której platformy używasz do zarządzania komunikacją na Twitterze?
- twitter.com 31.3%
- Tweetdeck 26.1%
- Nie używam platformy do zarządzania komunikacją 25.0%
- Hootsuite 12.6%
- Brak odpowiedzi 3.0%
- PeopleBrowsr 1.6%
- EasyTweets 0.3%
5. Których serwisów geolokalizacyjnych używasz?
- Nie używam 70.1%
- Foursquare 16.8%
- Facebook Places 7.8%
- Gowalla 3.4%
- Google 0.3%
6. Jak opisałbyś zdolność swojej organizacji aby mierzyć wpływ platform social media na zasięg twojego PR?
- Przeciętna 25.3%
- Dobra 22.5%
- Słaba 21.9%
- Nie dotyczy 18.6%
- Świetna 10.8%
- Brak odpowiedzi 0.9%
7. Jak często mierzysz efekty twojej komunikacji w social media?
- Nigdy 28.8%
- Co tydzień 23.7%
- Raz w miesiącu 19.2%
- Raz dziennie 11.5%
- Częściej niż raz dziennie 6.6%
- Raz na dwa tygodnie 5.7%
- Co drugi dzień 3.9%
- Brak odpowiedzi 0.6%
8. Jakich miar używasz?
- Komentarze 24.5%
- Likes/dislikes 19.2%
- Cytowania 18.5%
- Wpisy na Twitterze 18.5%
- Opinie 8.6%
- Logowania 5.6%
- Wcale 0.4%
9. Co jest największą trudnością w zarządzaniu komunikacją w social media i mierzeniu jej efektów?
- Brak zasobów ludzkich 36.3%
- Ograniczenia budżetowe 23.5%
- Brak wiedzy na temat zarządzania komunikacją i mierzenia jej 22.2%
- Brak poparcia ze strony zarządu 13.8%
- Brak czasu 0.2%
Komentujący to badanie stwierdzili, że PR-owcy mają tutaj jeszcze sporo do nauczenia się – zarówno, jeśli chodzi o samo używanie social media jako narzędzia komunikacji, zarządzania tą komunikacją, czy w końcu – mierzenia jej efektów. A z kolei jak Wy odpowiedzielibyście na te pytania? Jak sądzicie, jak jest w Polsce?
Zdjęcie pochodzi z serwisu sxc.hu