Relacje z blogerami – przykłady dobrych praktyk

Jako blogerka od mniej więcej roku dostaję zaproszenia i zachęty od różnych firm. Cieszy mnie to niezmiernie, bo świadczy o tym, że polskie firmy i organizacje społeczne powoli dostrzegają potencjał komunikacyjny blogów.

Podzielę się przykładami:

1. Zaproszenie na wydarzenie specjalne organizowane przez firmę kosmetyczną. Firma zaplanowała specjalny dzień dla blogerów – można było przyjść, skorzystać z porad kosmetyczki i dermatologa, otrzymać materiały dotyczące pielęgnacji skóry. Trafione w dziesiątkę, bo jestem alergiczką. Do tej pory żałuję, że nie wzięłam udziału, ale akurat w to popołudnie przyjechała do Warszawy moja dawno niewidziana przyjaciółka…

2. Zachęta do przetestowania bezpłatnego ogłoszenia na stronie głównej w portalu z drobnymi ogłoszeniami. Pomysł fajny, jeśli tylko ktoś ma akurat coś do sprzedania. Ja niestety nie miałam 🙁

3. Zaproszenie na festiwal poświęcony pamięci dziennikarza Tomasza Beksińskiego, który lada moment odbędzie się w Sanoku. Że komuś w ogóle się chciało przegrzebać internet, wyszukać blogi zawierające wzmianki na ten temat i dotrzeć do ich autorów. Pełen szacun, jak mówią nasi handlowcy.

4. Przekazywanie książek do recenzji przez wydawnictwo. Wiem, że Onepress jest ostatnio dość mocno aktywny w nowych mediach i liczę na to, że przykładem zarażą się też inne wydawnictwa, uwzględniając blogerów w swoich działaniach promocyjnych. Zwłaszcza, że blogów czytelniczych jest całe mnóstwo…

A Wy z jakimi działaniami adresowanymi do blogerów się zetknęliście?

Zdjęcie pochodzi z serwisu sxc.hu