Taki wniosek płynie z najnowszego badania GetResponse.
To już trzecie badanie GetResponse sprawdzające, jaki wpływ na skuteczność działań email marketingowych mają social media. Firma przeprowadziła je na 537 milionów wiadomości wysłanych przez użytkowników GetResponse z całego świata. W szczególności przyjrzano się udostępnianiu newsletterów w najpopularniejszych portalach społecznościowych.
Najnowsze badanie potwierdza wnioski poprzednich analiz: wykorzystanie mediów społecznościowych zwiększa skuteczność newsletterów. Wiadomości, które zawierają ikony udostępniania w social media, mają większe wskaźniki kliknięć. Newslettery, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania, osiągnęły średni wskaźnik kliknięć wiadomości na poziomie 6,2%, podczas gdy wiadomości bez przycisków – 2,4%. Różnica wynosi aż 158%, podczas gdy w 2011 r. wynosiła ona 115%.
Umieszczanie w newsletterach przycisków udostępniania w portalach społecznościowych staje się coraz popularniejsze – deklaruje je już 29,4% marketerów. Dla porównania, w 2011 r. było to tylko 18,3% marketerów. Z badania wynika również, że najpopularniejszym portalem wśród marketerów, którzy korzystają z udostępniania emaili w social media, jest Facebook. Aż 98,8% z nich dodaje do wiadomości przyciski udostępniania właśnie w tym serwisie. Niewiele mniejszą popularnością cieszy się Twitter. Ikony tego serwisu znalazły się w ponad 90% wiadomości. Na kolejnych miejscach uplasowały się takie serwisy jak: LinkedIn – 68,1%, Pinterest – 46,4% oraz Google+ – 41,6%.
Najczęściej marketerzy umieszczają 3 różne przyciski udostępniania w wiadomości (39,1%). Na 4 lub więcej ikon w wiadomości decyduje się 34,9% badanych. Z kolei do 2 przycisków ogranicza się 14,9%, a do jednego już tylko 11% marketerów.
Macie już jakieś doświadczenia z przyciskami społecznościowymi w newsletterach? Czy Waszym zdaniem, zwiększają one klikalność Waszych newsletterów?
PS. Życzę Wam dobrego odpoczynku w długi weekend (i sama zamierzam dobrze wypocząć w te kilka wolnych dni).