Internauci o e-mail marketingu – raport GetResponse

Lubimy używać newslettera jako narzędzia kontaktu z firmą. Dwie zachęty, jakie skłaniają nas do otwarcia go, to intrygujący tytuł lub korzystny rabat. 

Trzy projekty badawcze, w które byłam ostatnio zaangażowana, są praktycznie na ukończeniu. Wkrótce będę mogła napisać o nich więcej, a póki c0 – dalej przybliżam badania zrobione przez innych. Dzisiaj kolejne badania dotyczące e-mail marketingu od GetResponse, przeprowadzone przez firmę na 2352 osobach, w tym subskrybentach newsletterów serwisów informacyjnych takich jak Gazeta.pl i Wirtualna Polska. Raport został opublikowany już jakiś czas temu, ale myślę, że warto o nim wspomnieć – to nie jest taki rodzaj badania, który szybko się zdezaktualizuje.

Okazuje się, że właściwie to lubimy newslettery:

  • Największy odsetek badanych, 43,8%, preferuje newsletter jako formę komunikacji z firmą.
  • Badani internauci oczekują w newsletterach dwóch typów informacji: o nowościach produktowych lub nowych usługach firmy (31,3%) lub o specjalnych rabatach/promocjach dla subskrybentów (23,2%).
  • 71% badanych regularnie czyta newslettery, na które się zapisali.
  • Do otworzenia wiadomości skłaniają ciekawy temat oraz znajoma nazwa firmy widoczna w polu badawczych (tak wskazało odpowiednio 53,7% i 42,4% badanych
  • 75% badanych skorzystało z promocji zawartej w newsletterze przynajmniej raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
  • Co ciekawsze, personalizacja wiadomości w newsletterze nie wydaje się być potrzebna. Większość badanych (39,2%) nie zwraca na nią uwagi lub czuje się nią zirytowana (36,1%). Personalizowanie wiadomości jest doceniane przez zaledwie jedną czwartą badanych odbiorców newsletterów.
  • Udostępnianie treści z newsletterów w mediach społecznościowych nie jest zbyt popularne. 54% badanych nie używa tej opcji.
  • Badani wypisywali się z newsletterów, bo przestawali być zainteresowani produktami lub usługami nadawcy (27,4%), treść wiadomości nie była dla nich interesująca (20,9%) lub też newslettery były wysyłane za często (19,5%). Dokonywali tego przez kliknięcie w link anulujący subskrypcję (53,7% badanych) lub zaznaczali otrzymaną wiadomość jako spam (35,8%).

Szczegółowy raport z badania możecie pobrać na stronie GetResponse.