Pokonferencyjnie

Czyli krótkie podsumowanie z dwóch konferencji, na których byłam w ostatnim czasie.

Czas by coś napisać. Nawał obowiązków związanych z pracą zawodową i dalszymi pracami nad doktoratem nie pozwolił mi skupić się na pisaniu bloga. Dzisiaj odrabiam zaległości. W piątek, 20 marca, wygłosiłam prezentację na konferencji Internet Marketing Summit zorganizowanej przez Cooper Conferences. Mówiłam na temat narzędzi monitorowania treści UGC. Pokazałam przykłady zastosowań narzędzi Web 2.0 w komunikacji firmowej, a także sposoby, w jaki można obserwować toczące się konwersacje. Ze spotkań branżowych odnoszę zresztą wrażenie, że jest to temat w Polsce ciągle jeszcze nowy dla firm, chociaż nowe narzędzia UGC zyskują w naszym kraju licznych użytkowników.

Kolejna konferencja to zorganizowana przez Maćka (blog Mediafun) „Taka konferencja rze muwie WOMM”, której zresztą patronowaliśmy jako NewsPoint. Tym razem byłam gościem. Sala konferencyjna OSiR przy Polnej zgromadziła tłumy, zainteresowane tematyką marketingu szeptanego i próbami standaryzacji usług podjętymi przez firmy z tego sektora. Widać, że branża marketingu szeptanego w Polsce dojrzewa, skoro największe firmy jednym głosem mówią o potrzebie wprowadzenia regulacji w formie kodeksu (chociaż spotkałam się też – co prawda nie na tej konferencji – z poglądem, że chęć standaryzacji i promowania standardów ma być sposobem na przyciągnięcie klientów do dużych firm). Wróćmy do meritum. Poza zabawnym a równocześnie bardzo merytorycznym wprowadzeniem w temat, dokonanym przez gospodarza konferencji, wyróżniały się zwłaszcza prezentacje Natalii Hatalskiej, Michała Wolniaka z Heureki i Mariusza Woźnickiego z Harder & Harder. Ciekawa była też debata prowadzona przez przedstawicieli agencji PR, chociaż późna piątkowa pora po męczącym tygodniu spowodowała, że miałam duże problemy z koncentracją. Z tego powodu nie zostałam też już na debacie dotyczącej standardów prowadzenia kampanii marketingu szeptanego – i tutaj czekam na relacje na innych blogach.

Zdjęcie pochodzi z serwisu sxc.hu