Netvision 2008

W sobotę, 19 kwietnia, byłam gościem kolejnej edycji konferencji Netvision, zorganizowanej przez studentów Politechniki Gdańskiej. W ramach ścieżki PR prowadziłam wykład dotyczący narzędzi monitorowania komunikacji w internecie. Opowiedziałam o trendzie Web 2.0 i jego narzędziach, a później pokazałam przykłady narzędzi wyszukiwawczych, takie jak wyszukiwarki internetowe, agregatory treści, agregatory blogosfery, wyszukiwarki newsów, wyszukiwarki blogów, aż po komercyjne systemy monitorowania internetu. Na przykładzie kilku głośnych ostatnio filmików zaprezentowałam też, jak szybko potrafi się rozpowszechniać informacja w internecie.

Zadano mi pytanie, na ile ważne i przydatne mogą być treści znalezione w internecie. Na poparcie tezy, że mogą, pokazałam blogi eksperckie osób specjalizujących się w internecie i nowych technologiach – Marcina Jagodzińskiego (Netto),  Grzegorza Marczaka (Antyweb) i Dominika Kaznowskiego. Sama pisząc doktorat korzystam z licznych blogów amerykańskich – dają mi natychmiastowy dostęp do wiedzy na temat dyskutowanych przez ekspertów problemów i najnowszych amerykańskich badań w interesujących mnie obszarach. Kolejne pytanie dotyczyło filmików z „zakazanymi” reklamami. Tak jak reszta branży, podzielam pogląd, że chociaż reklamowane firmy do tych produkcji się nie przyznają, są one zbyt profesjonalnie przygotowane, jak na produkcje amatorów-prześmiewców.

Przede mną kolejne duże wydarzenie branżowe – Kongres PR w Rzeszowie. W tym roku nie prezentuję, będę słuchać innych. Relacja niebawem.

Zdjęcie pochodzi z serwisu sxc.hu


Partnerzy