Muszę Wam zdradzić, że dawno marzyłam o czymś takim. O narzędziu, które będzie gromadziło najważniejsze dane dotyczące blogów, umożliwiało tworzenie list blogerów specjalizujących się w danej tematyce czy porównywanie blogów między sobą. Takim „Megapanelu blogerów” – zwykły Megapanel raczej blogów nie uwzględnia, bo większość ma za mały ruch, by załapać się do zestawienia. Pytali mnie o to często znajomi z branży. Sama wyciągałam takie dane do porównań ręcznie. Z kolei środowisko blogerskie entuzjazmowało się rankingami, więc można się było spodziewać, że będzie zainteresowanie. Tak samo, jak zainteresowanie ze strony reklamodawców, którzy rozważając współpracę z danym blogerem potrzebują garści wskaźników.
I oto jest. Konrad Traczyk wraz z ekipą uruchomili narzędzie Hash.fm, które zresztą miałam przyjemność testować w fazie wczesnej bety. Narzędzie ma ułatwić współpracę na linii bloger (vloger) i reklamodawca. W sposób syntetyczny prezentuje wizytówki blogerów i vlogerów – dane o ich aktywnościach w mediach społecznościowych i zasięgu, uszeregowane za pomocą syntentycznych wskaźników (które są jeszcze dopracowywane), informacje o dotychczas podejmowanych działaniach oraz formach współpracy promocyjnej, które dany bloger przewiduje oraz jego aktywności w środowisku.
W najbliższym czasie Hash.fm udostępni narzędzie przedstawicielom biznesu – domom mediowym, agencjom reklamowym, socialowym, PR, digitalowym, wydawcom internetowym czy marketerom. Jak podaje firma w oficjalnych materiałach, od momentu otwarcia bety na platformie zarejestrowało się już ponad 350 twórców interneowych i ciągle rejestrują się nowi. Jeśli jeszcze Cię tam nie ma, a masz swojego bloga czy vloga – koniecznie załóż konto.