Meghan Casey – Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia

Książkę Meghan Casey Zarządzanie treścią, strategie i narzędzia kupiłam w oryginale na Amazonie, chcąc się doszkolić pod kątem prowadzonych przeze mnie zajęć i szkoleń z content marketingu. Jaka była moja radość, gdy niedługo później otrzymałam do recenzji jej polskojęzyczne wydanie, przygotowane przez Onepress.  

Meghan Casey w Zarządzanie treścią, strategie i narzędzia proponuje nieco inne spojrzenie na content marketing. Nie przez pryzmat skupiania się na tworzeniu atrakcyjnych i ciekawych treści czy wdrażania kolejnych narzędzi, ale przez pryzmat spojrzenia na tworzenie treści jako ważny element strategii biznesowej przedsiębiorstwa. Innymi słowy, kładzie nacisk nie tylko na treść i jej formę, ale też na organizację przepływu pracy nad treściami i decyzje dotyczące publikowanych materiały. Są one jednym z czterech kluczowych obszarów strategii zarządzania treścią (na samym początku książki znajduje się zresztą model).

meghan casey

Książka Meghan Casey Zarządzanie treścią, strategie i narzędzia krok po kroku pokazuje, jak strategię zarządzania treścią wdrożyć we własnej organizacji. Daje wskazówki, jak przeprowadzić audyt dotychczasowych treści, jak zbudować sobie poparcie w organizacji dla wdrożenia strategii zarządzania treściami (polityka jest ważną częścią akceptacji pomysłu), jak ustalić cele dla projektu i jak przygotować się do jego uruchomienia. Podkreśla, jak ważne w tworzeniu treści jest zrozumienie i przekonanie środowiska biznesowego – nie tylko końcowych odbiorców, ale też innych, kluczowych grup otoczenia. Ich poparcie jest niezbędne we wdrażaniu strategii treści w organizacji. Wskazuje, jak zbudować mapę wszystkich treści w organizacji, jak zarządzać projektem wdrożenia treści, sformułować strategię i jak mierzyć jej powodzenie.

To, co jest ogromną zaletą tej książki to przejrzyste tabele i masa przykładów (wydawnictwo przygotowało również gotową stronę, z której można pobierać elektroniczne wersje materiałów uzupełniających). Wymaga też ona dość gruntownego przestudiowania zawartości. To nie jest książka, którą można przeczytać raz i odłożyć, bo jest przeznaczona, jako bieżący, praktyczny poradnik dla wszystkich, którzy mają do czynienia z content marketingiem, a szerzej – także z marketingiem jako takim i PR. 

Za książkę dziękuję wydawnictwu Helion.