Biblia ebiznesu Nowy Testament – recenzja

Książka „Biblia ebiznesu Nowy Testament ” to poszerzone wznowienie książki „Biblia ebiznesu”. Obydwa wydania zredagował Maciej Dutko.

Poprzedniczka towarzyszy mi od 3 lat. W przygotowywaniu zajęć na uczelniach i szkoleń, pisaniu sylabusów kolejnych zajęć, w opracowywaniu tekstów. Tym bardziej ucieszyłam się, gdy doczekała się kolejnego wydania pod tytułem “Biblia ebiznesu Nowy Testament”. Zawiera ono te same treści, co wydanie pierwsze, jednak znacznie bardziej rozbudowane i rozszerzone. Materiały opracowała też znacznie większa liczba autorów, niż w przypadku pierwszego wydania. 

biblia ebiznesu nowy testament

Źródło: Onepress

Książka “Biblia ebiznesu Nowy Testament” zaczyna się od wprowadzenia w tematykę e-commerce. Poznajemy różne aspekty związane z budowaniem strategii biznesowej: poszukiwanie nisz rynkowych i budowanie unikalności oferty, wstępną analizę rynku, strategie rynkowe, tematykę związaną z pozyskiwaniem dofinansowania, zarządzaniem zasobami ludzkimi czy zarządzanie kryzysowe. Dalej poruszono tematy dotyczące zakładanie sklepu internetowego i działalności na platformach aukcyjnych, usług online, e-marketingu w jego wszystkich przejawach oraz komunikacji z e-klientem. Książka omawia też aspekty logistyczne, narzędzia i strategie zwiększania skuteczności sprzedaży, a na koniec – kwestie prawne.

“Biblia ebiznesu Nowy Testament” to raczej nie jest publikacja do przeczytania jednym ciągiem. Sama traktuję ją jako podręcznik czy poradnik – gdy potrzebuję zgłębić określony obszar wiedzy związanej z e-commerce lub e-marketingiem, sięgam po odpowiedni rozdział (rozdziały). Jakość wiedzy zapewnia dobór autorów, posiadających praktyczne doświadczenie zawodowe w opisywanym temacie. W tej sytuacji trudniej jest zadbać o spójność książki, więc tym bardziej doceniam pracę redaktora całości, który umiał zdyscyplinować tak dużą grupę osób.

“Biblia ebiznesu Nowy Testament” zawiera solidną dawkę wiedzy – łącznie liczy sobie ona 800 stron (dla porównania, wcześniejsze wydanie miało ich 648). Przyda się każdemu, kto rozważa rozpoczęcie działalności e-commerce lub jest już przedsiębiorcą w tym obszarze. Posłuży specjalistom marketingu, który potrzebują uzupełnić swoją wiedzę o zagadnienia marketingowe i sprzedażowe związane z Internetem. Będzie użyteczna dla trenerów biznesu, wykładowców akademickich i studentów. Dla mnie, wraz z wydaniem z 2013, będzie podstawowym źródłem wiedzy.

Maciej Dutko (red.), “Biblia ebiznesu Nowy Testament”, Helion, Gliwice 2016.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Helion.