Konferencyjnie

Ze względu na przeprowadzkę trzy tygodnie nie dodawałam żadnych nowych notek, chociaż w tym czasie zadziało się parę rzeczy, o których warto wspomnieć. Postaram się więc szybko nadrobić zaległości.

Na początku listopada prowadziłam prezentację na temat pomiaru skuteczności działań marketingowych i ePR podczas seminarium „Budowanie wizerunku w sieci” zorganizowanego przez firmę Informedia Polska. Przekonywałam audytorium, że prowadząc działania komunikacyjne w internecie warto jest poświęcić dodatkową chwilę czasu na zmierzenie efektywności – zwłaszcza, iż mamy obecnie mnóstwo dobrych i darmowych narzędzi internetowych. Jak zawsze, dla części publiczności temat był zupełnie nowy. Z kolei zaawansowani użytkownicy sieci pytali mnie o dostępność na polskim rynku narzędzi pozwalających nie tylko sprawdzać automatycznie ilość publikacji w oficjalnych mediach, ale również inne rodzaje treści tworzonych przez użytkowników. Sądzę, że to kwestia najbliższych kilku lat – wystarczy spojrzeć na rynek amerykański.

W najbliższym czasie będę też prezentowała rozwiązania do pomiaru efektywności działań komunikacyjnych w sieci na kolejnych cyklicznych szkoleniach organizowanych przez wortal ePR.pl: „InternetPR i komunikacja internetowa” (20 listopada) oraz „Mierzalność i skuteczność działań PR w internecie” (9 grudnia). Pracuję też już nad kolejną prezentacją dla Informedia Polska, tym razem na szkolenie „Jak mierzyć efektywność działań PR”, 2-3 grudnia w Warszawie. Część tego szkolenia poprowadzi Grzegorz Mazurek, uznany ekspert PR online, który opowie o pomiarze efektywności działań komunikacyjnych w internecie. Ja z kolei będę przedstawiać teorię i praktykę pomiaru skuteczności działań PR oraz sposoby mierzenia efektywności pozostałych narzędzi public relations. Zainteresowanych tematyką serdecznie zapraszam.

Skoro już przy autopromocji, postanowiłam także uzupełnić listę w zakładce „Publikacje” o teksty branżowe, w których się wypowiadałam. Na razie trafił tam link do tekstu dotyczącego rynku attention marketplace, opublikowanego w październiku na stronach i w wersji papierowej czasopisma „Outsourcing Magazine”, sukcesywnie będę dokładać kolejne linki (a w wypadku braku linku, tytuły artykułów).

Zdjęcie pochodzi z serwisu sxc.hu