Jak mierzyć wartość zwrotu z inwestycji w social media

Jeremiah Owyang postanowił rozwiązać problem z mierzeniem wartości zwrotu inwestycji w social media i opublikował raport poświęcony temu zagadnieniu (poniżej prezentacja z uproszczoną wersją i oryginalny dokument). Co prawda, nie odkrył Ameryki, pisząc, że pomiar potrzebuje strategii pomiaru – ta prawda jest już dawno znana w PR – jednak polecam te dokumenty zwłaszcza osobom, które nigdy wcześniej niczego nie mierzyły, a teraz zastanawiają się, co jak ich obecność w social media przełoży się na ich biznes.

View more presentations from Jeremiah Owyang.

J. Owyang stwierdził też, że social media można mierzyć w czterech wymiarach:

  • dialogu – czy organizacja prowadzi aktywny dialog ze swoimi klientami;
  • rekomendacji – czy jej klienci polecają innym jej produkty i usługi;
  • wsparcia technicznego – czy klienci sami stanowią dla siebie grupę wsparcia, czy też firma asystuje im bezpośrednio stosując technologie social media;
  • innowacji – czyli produktu ubocznego angażowania się w social media.

Następnie przypisał do tych wymiarów różne wskaźniki oraz różnych amerykańskich dostawców narzędzi do monitorowania internetu – aby pokazać, kto może dla nas co zmierzyć.
wymiary wskaźniki i dostawcy


Partnerzy