Niedługo pocztę będziemy raczej czytać na smartfonach niż laptopach – taki wniosek płynie z ostatniego raportu GetResponse.
W moje ostatnie zainteresowanie mobilnością, poza konferencją GfK, wpisują się też wyniki najnowszych badań, które otrzymałam od GetResponse. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 960 osób z różnej wielkości firm z 16 branż, w okresie 22.06 – 25.07.2012 r. Myślę, że jego wyniki mogą zainteresować tych z Was, którzy korzystają z e-mail marketingu i zastanawiają się, czy warto już myśleć o przygotowaniu wersji Waszego newslettera dla smartfonów i tabletów. Jak wynika z tych badań, ta grupa nie jest taka mała – już 24% badanych sprawdza pocztę e-mail przez urządzenia mobilne i stacjonarne równocześnie.
Najczęściej używanym do sprawdzania poczty narzędziem, jest laptop (37,9%). Na drugim miejscu uplasował się smartfon (21%). Z kolei korzystanie z komputera stacjonarnego zadeklarowało jedynie niecałe 15% ankietowanych.
Jeśli chodzi o smartfony, ich użytkownicy najczęściej wykorzystują je (oprócz wykonywania połączeń telefonicznych) do sprawdzania poczty email (18,3%). Respondenci wskazywali również przeglądanie stron internetowych (17,8%) i korzystanie z aplikacji mobilnych (15%). Ponadto, 63,3% użytkowników wykorzystujących smartfony do sprawdzania poczty email, prowadzi za ich pomocą aktywną korespondencję emailową (wysyła i odbiera wiadomości email). A niemal 68% wykorzystuje smartfony do sprawdzania zarówno korespondencji służbowej, jak i prywatnej. Ponadto, zdecydowana większość (70,5%) użytkowników wykorzystujących smartfony do sprawdzania poczty email, robi to regularnie z taka samą intensywnością przez wszystkie dni tygodnia.
Polacy mają jednak większą cierpliwość do błędów technologicznych – 74,3% polskich użytkowników smartfonów deklaruje, że w przypadku, gdy otrzymana wiadomość nie wyświetla się poprawnie na urządzeniu mobilnym, to zostanie ona później przeczytana jeszcze raz na urządzeniu stacjonarnym. Dla porównania, robi tak bardzo niewielu Amerykanów. Jednak newslettery przeczytane na urządzeniu mobilnym raczej nie skłaniają ich do zakupu reklamowanego produktu – twierdzi tak połowa (62,9%) użytkowników smartfonów wykorzystujących je do sprawdzania poczty email przyznała, że newsletter przeczytany na urządzeniu mobilnym nie skłonił ich do zakupu reklamowanego produktu. Mobilność jest też trendem, którego nie należy ignorować – w Stanach Zjednoczonych, które są krajem wyznaczającym trendy technologiczne, według badania agencji Return Path, do końca tego roku więcej e-maili będzie otwieranych na smartfonach niż na laptopach i komputerach stacjonarnych. Dlatego Maciej Ossowski z GetResponse, współtwórca raportu, rekomenduje marketerom, aby już teraz zwrócili uwagę, czy ich e-maile wyświetlają się poprawnie również na urządzeniach mobilnych.
Poniżej syntetyczna infografika z wynikami raportu.
Raport „Email w biegu: Jak dziś sprawdzamy pocztę elektroniczną” do pobrania tutaj.