GetResponse obiecywało kolejny raport z badań na temat e-mail marketingu, tym razem w Polsce – i słowa dotrzymało.
Firma zbadała poziom zaawansowania i skuteczności e-mail marketingu w Polsce. Przeanalizowano 250 różnej wielkości firm z 15 branż. Badanie dotyczyło takich elementów e-mail marketingu jak: budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność czy optymalizacja wysyłanych newsletterów. Z badania wynika, że aż 83% badanych firm stosuje różne elementy kampanii e-mail marketingu. Co ciekawsze, najwyższy poziom email marketingu prezentują firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników). Osiągnęły one ogólny wynik na poziomie 69%.
Źródło: GetResponse, 2012
Z kolei e-commerce oraz turystyka to branże, które najlepiej radzą sobie w marketingu z wykorzystaniem wiadomości e-mail.
Źródło: GetResponse, 2012
Wyniki badania wskazują na dużą polaryzację wykorzystywanych elementów e-mail marketingu i stosowanych praktyk. Można wśród nich wyróżnić narzędzia, które cieszą się dużą popularnością a także elementy, które niemal w ogóle nie są wykorzystywane. Zdecydowana większość firm dużą uwagę przykłada do procesu budowania listy odbiorców (62%) oraz elementów związanych z dostarczaniem e-maili (75%). Natomiast dużo słabsze wyniki osiągnęły bardziej zaawansowane elementy kampanii e-mail marketingu jak np. umieszczanie formularza zapisu do newslettera na Facebooku (40%).