Chris Tredaway, Mari Smith – Godzina dziennie z Facebook marketingiem

Książka dla tych, którzy planują dopiero założyć stronę na Fabooku lub też lepiej prowadzić fanpage, który już mają.

Mari Smith jest znana w Polsce. Wielu moich znajomych lubi jej fejsbukową stronę, na której Mari zamieszcza rady, sugestie i ciekawostki dotyczące marketingu na Facebooku. Książka, którą Mari napisała wspólnie z Chrisem Treadaway’em, „Godzina dziennie z Facebook marketingiem”, opublikowana przez Onepress, zawiera dokładnie tę samą zawartość, jednak w bardziej usystematyzowanej wersji.

Autorzy najpierw wprowadzają nas krótko w historię internetu i Facebooka jako serwisu społecznościowego, następnie pokazują nam, jakie możliwości ma Facebook i jak zaplanować strategię obecności w nim, a później krok po kroku uczą nas, jak prowadzić działania marketingowe w tym serwisie. Zaczynamy od planu, potem uczymy się zarządzać treściami, tworzymy reklamy na Facebooku, integrujemy działania na Facebooku z innymi działaniami w internecie, uczymy się korzystać z aplikacji, aż w końcu dochodzimy do mierzenia efektów kampanii (które w przypadku Facebooka jest stosunkowo proste). To jest zresztą najdłuższa część tej książki. Na samym końcu dostajemy jeszcze informacje o tym, jaką rolę pełni Facebook w różnych organizacjach i jak wykorzystać go w marketingu B2B, a także przewidywania odnośnie dalszej przyszłości samego serwisu poczynione przez różnych amerykańskich ekspertów marketingu społecznościowego.

Nie ma jeszcze w Polsce podobnych książek poświęconych tylko Facebookowi, więc nie bardzo jest ją do czego porównywać. Na pewno książka „Godzina dziennie…” jest prosto i łatwo napisana oraz zawiera mnóstwo przydatnej wiedzy. Dodatkowo, część dotycząca prowadzenia działań marketingowych na Facebooku, jest precyzyjnie zaplanowana – kolejne etapy działań zostały rozpisane na kolejne miesiące i tygodnie, więc książka może też pomóc w tworzeniu  harmonogramu własnych działań. Łatwo jest dzięki temu też podzielić dużą ilość wiedzy teoretycznej na mniejsze kawałki, które da się zastosować w praktyce. Polecam tę książkę zwłaszcza tym, którzy chcą zacząć swoją przygodę z Facebookiem jako narzędziem marketingowym w działalności ich firmy, a chcieliby się do tego dobrze przygotować. Nie zaszkodzi też skorzystać tym, którzy już swoje strony prowadzą, a chcieliby jakoś uporządkować i ulepszyć swoje działania.

Chris Tredaway, Mari Smith, Godzina dziennie z Facebook marketingiem, Wydawnictwo Onepress, Katowice 2011.