Przeskoczyć przepaść – Geoffrey A. Moore

Pożyteczna lektura dla startupowców i kierowników produktu.

Książka Geoffrey’a A. Moore’a „Przeskoczyć przepaść. Jak trafić z nowoczesnym produktem do klienta” może być źródłem inspiracji dla tych wszystkich, którzy wprowadzaja na rynek nowe produkty. Zarówno w ramach dużych organizacji, jak i małych, raczkujących firm w branży nowych technologii.

przeskoczyc-przepasc

Autor książki pokazuje najtrudniejsze fazy w rozwoju każdego produktu, posługując się teorią dyfuzji innowacji Everetta Rogersa (więcej na jej temat możecie doczytać tu). Teoria ta mówi w skrócie, że odbiorcy nowych technologii dzielą się na kilka grup (innowatorów, wczesnych użytkowników, wczesną większość, późną większość i maruderów) i że kolejno przyswajają one nową technologię. Moore pisze, że najtrudniejsze w rozwoju każdego produktu jest pokonywanie faz przejściowych pomiędzy tymi grupami i doradza, jak się za to zabrać. Autor podkreśla, że od sprzedawania produktu ważniejsze są partnerskie relacje z klientami i podpowiada, jak je wypracować.

Książka zawiera również wiele przykładów z rynku amerykańskiego, czyli najbardziej dynamicznego rynku nowych technologii, skąd wywodzi się chyba większość światowych gigantów, ale też gdzie postęp technologiczny jest najszybszy i gdzie najwcześniej rodzą się przełomowe pomysły. Dlatego z pewnością warto go podpatrywać i uczyć się na błędach i sukcesach firm z niego się wywodzących.  Dla mnie jest to na pewno książka, do której raz jeszcze wrócę. Na razie przeskanowałam ją dość szybko, ale to za krótko, aby dobrze przyswoić treści w niej zawarte i dobrze je przemyśleć. Publikacja ma jedną wadę – zbyt małe czcionki, co męczy wzrok i utrudnia lekturę. Korzystający z okularów do czytania będą wiedzieli, o co chodzi 😉

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Helion.


Partnerzy