Blog The Measurement Standard, prowadzony przez Katie D. Paine i jej współpracowników, zamieścił pod koniec ubiegłego roku indeks swoich najciekawszych publikacji internetowych poświęconych pomiarowi efektywności w nowych mediach. Pozwoliłam sobie dokonać jego tłumaczenia na polski, wybierając linki do najciekawszych tekstów i zachowując oryginalny podział na kategorie.
Pomiar nowych mediów:
- Jak mierzyć relacje w nowych mediach
- Jak zintegrować pomiar efektów PR w nowych i tradycyjnych mediach
- Dlaczego kochamy klasyfikację typów konwersacji i typów wideo według The Measurement Standard – w tekście hiperłącza do obu klasyfikacji
- Propozycja nowego standardu pomiaru nowych mediów
- Jak mierzyć YouTube?
ROI:
Benchmarki:
Teoria nowych mediów:
- (Nie takie) nowe media
- Zaangażowanie w nowych mediach
- Czym jest sieć społeczna i dlaczego ma znaczenie
- Streszczenie wywiadu z Shelem Israelem
- Streszczenie wywiadu z Jimem MacNamarą
Pomiar w YouTube/politycy – case studies z ostatniej kampanii prezydenckiej w USA:
Różne:
- List otwarty do prezydenta Baracka Obamy – nowe media zamiast badań opinii
- Nowe media mierzą zaangażowanie a nie oglądalność/słuchalność
Zdjęcie pochodzi z serwisu sxc.hu