Podsumowanie ankiety z okazji 5-lecia

Czyli garść wiadomości o blogu i jego Czytelnikach, a także pomysły i plany zmian.  

Bardzo dziękuję tym z Was, którzy wypełnili ankietę rocznicową. Odpowiedzi było łącznie siedem. Bardzo je doceniam i bardzo Wam za nie dziękuję – w zabieganiu i w natłoku informacji z social media wypełnienie ankiety jest nie lada zaangażowaniem.

Najpierw garść informacji o osobach, które wypełniły ankietę:

  • Płeć: 5 panów, 2 panie
  • Wiek: 33-39 lat (4 osoby), 26-32 lat (1 osoba), 40-47 lat (1 osoba), 47 lat i więcej (1 osoba)
  • Wszyscy mają wykształcenie wyższe.
  • Wszyscy mieszkają w dużych miastach (200-500 tys. i powyżej 500 tys.)
  • Status zawodowy: kierownik niższego szczebla (3 osoby), osoba prowadząca działalność gospodarczą (3 osoby), urzędnik, pracownik administracyjny (1 osoba)
  • Obszar biznesu: public relations (3 osoby), badania rynkowe (1 osoba), marketing (1 osoba), inne (2 osoby)
Jak czytacie bloga?
  • Staż czytelniczy: mniej niż rok czasu (3 osoby), od 1-2 lat (2 osoby), od początku (1 osoba), od kilku dni (1 osoba)
  • Jak trafiliście: przez wyszukiwarkę (3 osoby), rekomendacja znajomych (2 osoby), fanpage (2 osoby), inne (3 osoby)
  •  Jak często czytacie bloga: kilka razy w miesiącu (4 osoby), kilka razy w tygodniu (1 osoba), raz dziennie (1 osoba), kilka razy w roku (1 osoba)
  • Co uważacie za mocną stronę bloga: osobowość autorki (6 osób), teksty (3 osoby)
  • Co daje Wam blog: możliwość poszerzenia wiedzy na temat mierzenia efektów działań PR i uzyskania bieżących informacji na ten temat. To się pojawiało w odpowiedziach najczęściej. Dla jednej (jednego) z Was ważne było też możliwość uzupełnienia wiedzy z książki poprzez bloga właśnie.
  • Skąd dowiadujecie się o nowych notkach?
    • profil autorki na Facebooku (4 wskazania),
    • fanpage bloga na Facebooku (3 wskazania),
    • konto autorki na Twitterze (2 wskazania),
    • mam subskrypcję bloga w czytniku RSS (2 wskazania).

Jakie są Wasze główne wnioski i sugestie:

  • Długość tekstów jest w sam raz – tak twierdziło aż 6 osób, dla jednej osoby były za krótkie.
  • Optymalna częstotliwość pojawiania się notek to raz w tygodniu (zdaniem 4 osób) lub 2-3 dni (zdaniem 2 osób). Jednemu (jednej z Was) w zupełności wystarczyłoby raz w miesiącu.
  • Jakie tematy są dla Was najciekawsze:
    • opisy metod i technik badawczych (7 wskazań)
    • przykłady kampanii PR/marketingowych (6 wskazań)
    • mierzenie efektów działań PR (6 wskazań)
    • przykłady wskaźników (5 wskazań)
    • raporty z badań internetu/social media/PR (4 wskazania)
    • narzędzia do mierzenia efektów działań PR (4 wskazania)
  • Wygląd bloga: tutaj nie ma zgodności. 3 osoby twierdzą, że jest estetyczny i czytelny i nie trzeba go zmieniać. 2 osoby stwierdziły, że wystarczy zmienić kilka elementów, 2 stwierdziły, że przydałoby się odświeżenie wyglądu. W propozycjach zmian bardziej widać, co jest powodem zamieszania.
  • Wasze propozycje zmian:
    • Uporządkować przyciski społecznościowe, zmniejszyć ich liczbę, użyć bardziej stonowanej kolorystyki
    • Bardziej minimalistyczny layout – napisaliście, że układ informacji na stronie głównej Was męczy, jest za bardzo kolorowo i za dużo zdjęć
    • Wprowadzić tematykę business t0 business.
 Odnosząc się do Waszych sugestii. Takie mam plany:
  • Rozszerzenie tematyki – Wasze odpowiedzi pokazały mi, że warto zostać przy tematach, które przewijały się do tej pory, ale też pisać więcej o narzędziach czy wskaźnikach, a przede wszystkim o przykładach kampanii. Jakoś mi zupełnie umknęło, że praktycznie nie poruszam tematu business to business, chociaż w tej branży działam 😉
  • Odświeżenie szablonu bloga – Wasze sugestie wskazują, że warto rozważyć coś bardziej minimalistycznego niż kolorowego i pokazywać większe fragmenty postów. Planuję też zrobienie porządku z przyciskami społecznościowymi. W tej chwili myślę nad tym, jak to wszystko zrobić, a zmiany planuję w okolicach wakacji.
  • Planem, który nie wynika z sugestii, jest przemyślenie i uporządkowanie tematu reklam. Liczę na to, że uzyskane z nich kwoty pozwolą mi przynajmniej opłacić hosting i domenę.
Będę Was jeszcze prosić o konsultacje w sprawie konkretnych kroków, a póki co jeszcze raz dzięki za wypełnienie ankiety!
Gdybyście chcieli coś dodać do ankiety, proszę piszcie w komentarzach.

© vladvm50 – Fotolia.com