Czyli garść wiadomości o blogu i jego Czytelnikach, a także pomysły i plany zmian.
Bardzo dziękuję tym z Was, którzy wypełnili ankietę rocznicową. Odpowiedzi było łącznie siedem. Bardzo je doceniam i bardzo Wam za nie dziękuję – w zabieganiu i w natłoku informacji z social media wypełnienie ankiety jest nie lada zaangażowaniem.
Najpierw garść informacji o osobach, które wypełniły ankietę:
- Płeć: 5 panów, 2 panie
- Wiek: 33-39 lat (4 osoby), 26-32 lat (1 osoba), 40-47 lat (1 osoba), 47 lat i więcej (1 osoba)
- Wszyscy mają wykształcenie wyższe.
- Wszyscy mieszkają w dużych miastach (200-500 tys. i powyżej 500 tys.)
- Status zawodowy: kierownik niższego szczebla (3 osoby), osoba prowadząca działalność gospodarczą (3 osoby), urzędnik, pracownik administracyjny (1 osoba)
- Obszar biznesu: public relations (3 osoby), badania rynkowe (1 osoba), marketing (1 osoba), inne (2 osoby)
- Staż czytelniczy: mniej niż rok czasu (3 osoby), od 1-2 lat (2 osoby), od początku (1 osoba), od kilku dni (1 osoba)
- Jak trafiliście: przez wyszukiwarkę (3 osoby), rekomendacja znajomych (2 osoby), fanpage (2 osoby), inne (3 osoby)
- Jak często czytacie bloga: kilka razy w miesiącu (4 osoby), kilka razy w tygodniu (1 osoba), raz dziennie (1 osoba), kilka razy w roku (1 osoba)
- Co uważacie za mocną stronę bloga: osobowość autorki (6 osób), teksty (3 osoby)
- Co daje Wam blog: możliwość poszerzenia wiedzy na temat mierzenia efektów działań PR i uzyskania bieżących informacji na ten temat. To się pojawiało w odpowiedziach najczęściej. Dla jednej (jednego) z Was ważne było też możliwość uzupełnienia wiedzy z książki poprzez bloga właśnie.
- Skąd dowiadujecie się o nowych notkach?
- profil autorki na Facebooku (4 wskazania),
- fanpage bloga na Facebooku (3 wskazania),
- konto autorki na Twitterze (2 wskazania),
- mam subskrypcję bloga w czytniku RSS (2 wskazania).
Jakie są Wasze główne wnioski i sugestie:
- Długość tekstów jest w sam raz – tak twierdziło aż 6 osób, dla jednej osoby były za krótkie.
- Optymalna częstotliwość pojawiania się notek to raz w tygodniu (zdaniem 4 osób) lub 2-3 dni (zdaniem 2 osób). Jednemu (jednej z Was) w zupełności wystarczyłoby raz w miesiącu.
- Jakie tematy są dla Was najciekawsze:
- opisy metod i technik badawczych (7 wskazań)
- przykłady kampanii PR/marketingowych (6 wskazań)
- mierzenie efektów działań PR (6 wskazań)
- przykłady wskaźników (5 wskazań)
- raporty z badań internetu/social media/PR (4 wskazania)
- narzędzia do mierzenia efektów działań PR (4 wskazania)
- Wygląd bloga: tutaj nie ma zgodności. 3 osoby twierdzą, że jest estetyczny i czytelny i nie trzeba go zmieniać. 2 osoby stwierdziły, że wystarczy zmienić kilka elementów, 2 stwierdziły, że przydałoby się odświeżenie wyglądu. W propozycjach zmian bardziej widać, co jest powodem zamieszania.
- Wasze propozycje zmian:
- Uporządkować przyciski społecznościowe, zmniejszyć ich liczbę, użyć bardziej stonowanej kolorystyki
- Bardziej minimalistyczny layout – napisaliście, że układ informacji na stronie głównej Was męczy, jest za bardzo kolorowo i za dużo zdjęć
- Wprowadzić tematykę business t0 business.
- Rozszerzenie tematyki – Wasze odpowiedzi pokazały mi, że warto zostać przy tematach, które przewijały się do tej pory, ale też pisać więcej o narzędziach czy wskaźnikach, a przede wszystkim o przykładach kampanii. Jakoś mi zupełnie umknęło, że praktycznie nie poruszam tematu business to business, chociaż w tej branży działam 😉
- Odświeżenie szablonu bloga – Wasze sugestie wskazują, że warto rozważyć coś bardziej minimalistycznego niż kolorowego i pokazywać większe fragmenty postów. Planuję też zrobienie porządku z przyciskami społecznościowymi. W tej chwili myślę nad tym, jak to wszystko zrobić, a zmiany planuję w okolicach wakacji.
- Planem, który nie wynika z sugestii, jest przemyślenie i uporządkowanie tematu reklam. Liczę na to, że uzyskane z nich kwoty pozwolą mi przynajmniej opłacić hosting i domenę.
© vladvm50 – Fotolia.com