Ledwo pisałam o tym, kto jest użytkownikiem YouTube i jakie działania mogłyby mieć tam największą rację bytu, gdy udało mi się znaleźć przykład, który to dobrze ilustruje.
To najnowsza kampania Castoramy, przygotowana przez Life Tube z okazji 17. roku obecności firmy w Polsce. W jej ramach na oficjalnym kanale YouTube Castoramy powstało kilka nowych formatów. Do współpracy zaproszono znanych polskich youtuberów: Lekko Stronniczego, SciFun, Design Your Life oraz 5 sposobów na. Dzięki nim będzie można się dowiedzieć, co jest złe, a co dobre w architekturze, wnętrzach i budownictwie, a równocześnie każdy z vlogerów będzie komentował tematykę pokrewną tematyce i charakterowi swojego kanału. I tak:
- Lekko Stronniczy w ramach serii „Wiemy, co złe” prezentują i komentują zły design.
- SciFun w ramach cyklu „Wiemy, co ciekawe” szuka w majsterkowaniu/architekturze ciekawostek naukowych.
- Design Your Life w „Wiemy, co dobre” opowiada o trendach we wzornictwie i urządzaniu wnętrz.
- 5 sposobów na… publikują odcinki w ramach serii „5 sposobów na majsterkowanie”.
Akcja ma też element crowdsourcingowy – widzowie kanału i klienci Castoramy mają powstawanie kolejnych odcinków serii.
Moim zdaniem pod kątem strategicznym jest to bardzo dobrze wymyślone. Oto Castorama, sieć sklepów budowlanych, reklamująca się hasłem „Budujesz, remontujesz, urządzasz” i tematy majsterkowania, urządzania wnętrz, architektury. Z drugiej strony – grupa vlogerów specjalizująca się właśnie w tych tematach lub też potrafiąca o nich opowiedzieć w ciekawy, zgodny z formułą własnego kanału, sposób. Pozostaje obserwować akcję i czekać na jej efekty.