Mierzalne cele komunikacyjne

Mierzalne cele komunikacyjne są istotnym elementem strategii marki, strategii public relations czy strategii social media są mierzalne cele komunikacyjne. Cel, który jest zazwyczaj podawany w dokumentach zawierających strategię, zamyka się w określeniu „budowanie świadomości marki”, przy czym nikt nie wie, co on właściwie oznacza i jak stwierdzić, że dzięki realizacji danej kampanii świadomość marki faktycznie wzrosła. Główną miarą skuteczności działań dla public relations pozostaje liczba wycinków prasowych a dla social media – liczba fanów, ewentualnie miary pokazujące ich zaangażowanie.

Abyś mógł zmierzyć efekty swoich działań komunikacyjnych, potrzebujesz mierzalnego celu komunikacyjnego. Musisz pójść krok dalej i odpowiedzieć sobie na pytanie, co to dokładnie oznacza, że świadomość marki wzrosła? Zapewne musiałbyś – Ty lub Twój klient – zrealizować tutaj badanie sondażowe, pokazujące świadomość oraz odbiór marki przed i po kampanii, którą realizujesz. Zdajesz sobie sprawę, że nie będziesz realizować badań sondażowych, bo robi to już dział marketingu (Twój lub klienta). Jakie efekty zatem powinieneś mierzyć? W przypadku marketingu lub PR odpowiedzialność często polega na zapewnieniu komunikacji jak największego zasięgu – czyli spowodowania, aby z Twoim przekazem zetknęła się jak największa możliwa liczba osób. Warto wtedy przeformułować ten cel i określić sobie liczby charakteryzujące widownię. Sprawa może być jednak nie taka dla Ciebie prosta. Dlatego być może potrzebujesz kogoś z zewnątrz, kto zerknie na cele Twojej strategii, narzędzia komunikacji, z których korzystasz oraz narzędzia pomiaru i odpowie na pytanie, czy tak skonstruowane cele faktycznie da się zmierzyć w taki właśnie sposób.

Dzięki mojej unikalnej na polskim rynku wiedzy w zakresie mierzenia i oceny efektów komunikacji zyskasz propozycję takiego ukonkretnienia celów komunikacji, aby stały się one mierzalne. Opracuję dla Ciebie również propozycję wskaźników mierzących postępy komunikacji. Przedstawię także propozycję dostępnych na polskim rynku narzędzi, które pomogą Ci dokonać takiego pomiaru.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Potrzebujesz konsultacji w sprawie sformułowania mierzalnych celów komunikacji? Odezwij się do mnie na: kontakt(at)annamiotk.pl lub + 48 604 151 295.