Skuteczność public relations to temat, który coraz bardziej nabiera na znaczeniu. Do tej pory specjaliści public relations zadowalali się sprawdzaniem, ile publikacji w mediach wygenerowała ich kampania, ewentualnie szacowali wartość artykułów PR odnosząc je do wartości powierzchni reklamowych w tym samym medium (tzw. ekwiwalent reklamowy). Jednak specjaliści PR równocześnie czują, że te sposoby nie do końca im wystarczają, gdy dział sprzedazy pyta o przełożenie działań public relations na sprzedaż, a marketing oczekuje twardych wskaźników. Nie wiedzą jednak, jakie dane i skąd powinni pozyskać.
Problem ze skutecznością public relations zazwyczaj bierze się stąd, że nie myśli się o niej planując działania, ale dopiero podczas podsumowania tych działań, gdy istnieje potrzeba udowodnienia sukcesu przed współpracownikami czy klientem. Do tego mierzymy tylko początkowe efekty działań public relations, zamiast skupić się na zmianie świadomości marki czy sprzedaży.
Dlatego rekomenduję Ci nieco inne podejście – pokaż mi swoją obecną strategię public relations, a ja doradzę Ci, jak będziesz mógł zmierzyć jej skuteczność i na bieżąco monitorować jej postępy. Otrzymasz zestaw mierzalnych celów, wskaźników i narzędzi, jeśli chcesz to robić samodzielnie, lub też raporty z takiej analizy, przygotowane przeze mnie. Jeśli natomiast nie wiesz, jak zmierzyć przeprowadzone przez siebie działania i gdzie sięgnąć po dane – otrzymasz ode mnie taką poradę.
Dzięki skorzystaniu z mojej oferty zyskasz kontrolę i ocenę efektów prowadzonych działań komunikacyjnych prowadzoną przez jednynego na polskim rynku eksperta w zakresie pomiaru i oceny działań komunikacyjnych. Moja szeroka orientacja w metodach badawczych, badaniach online i narzędziach badawczych pozwoli Ci mieć pewność, że Twój plan pomiaru jest realizowany rzetelnie i adekwatnie do założonych celów.
Chcesz dowiedzieć się więcej lub zlecić mi mierzenie efektów Twojej komunikacji? Odezwij się do mnie na: kontakt(at)annamiotk.pl lub + 48 604 151 295.