Erik Qualman – Socialnomics

Wakacje, czyli czas nadrabiania czytelniczych zaległości.

Tym razem Erik Qualman i „Socianomics”. Autor jest w Polsce znany z bloga Socialonomics, ale chyba bardziej z filmików z cyklu „Social Media Revolution”, które przesyła sobie brać socialmediowa. Najnowszy filmik to ten poniżej, ja jednak zdecydowanie wolę poprzednią wersję, z szybszą muzyką.

Wracając do książki „Socialnomics”. Została wydana dwa lata temu w Stanach, jednak nic nie straciła na swojej aktualności. Bo o ile osobom zaangażowanym w pracę z social media wydaje się, że wszyscy przedstawiciele biznesu zrozumieli już po co to jest i z czym to się je, to przedstawiciele biznesu często potrzebują dobrych argumentów, po co w ogóle używać social media. Dla siebie, a nawet bardziej dla kolegów z firmy, którzy wciąż myślą, że internetem bawią się głównie nastolatki. Qualman na różne sposoby udowadnia tezę, że social media stały się medium tak samo istotnym, jak radio czy telewizja – a przez to mogą również służyć do komunikacji biznesowej.

Qualman pisze również o tym jak social media ułatwiły komunikację bezpośrednią i wpłynęły na zmianę biznesu, ale nie tylko. Również prowadzenia polityki – tutaj szeroko omawiany jest przykład Baracka Obamy, który angażował swoich potencjalnych wyborców w sieci dużo dużo wcześniej niż oficjalna kampania i w ten sposób budował sobie społeczność. Nawiasem mówiąc, Barack Obama jest znany z takich działań, ostatnio uruchomił na Twitterze kanał do bezpośredniej komunikacji z użytkownikami Twittera, AskObama. Książka zawiera dużo przykładów i faktów potwierdzających tezę autora, jednak jest mało pogłębiona, dlatego zalecałabym jej lekturę przede wszystkim początkującym w temacie.

Erik Qualman, Socialnomics, John Wiley&Sons, 2009