Orange Blog Talks Social

I ja tam byłam, kawę i sok piłam.

A teraz już na poważnie. Zgłosiłam się, zaciekawiona tym, co jeszcze może zrobić marka Orange dla blogosfery. Bo robi już od jakiegoś czasu – tworzenie własnych blogów i wywiady z blogerami (Blogowisko – wcześniej Tomek Sulewski, teraz Marek Wajda), bloger relations (tak, też dostaję zaproszenia na wydarzenia, szkoda tylko, że odbywają się one w środku mojego roboczego dnia), a ostatnio również akcje reklamowe z wyróżniającymi się postaciami blogoświatka. Skusiły mnie również nazwiska prelegentów – chciałam posłuchać Pawła Tkaczyka czy Natalii Hatalskiej, o których słyszałam masę dobrych rzeczy, a których wcześniej nie miałam szansy widzieć w dłuższych wystąpieniach (Paweł) lub na żywo (Natalia).

Dotarłam z dwugodzinnym opóźnieniem – wcześniej nieoczekiwanie musiałam zaliczyć wizytę u dentysty, bo jeden z moich zębów przypomniał sobie o swoim istnieniu. Klub Bazar na Pradze, wbrew temu, ile osób potwierdzało się na wallu organizatorów, czy dyskutowało o konieczności zabrania ze sobą krzesełek, nie był do końca pełny. Załapałam się na drugą turę prezentacji – akurat Michał Górecki opowiadał o real time marketingu, posługując się własnymi doświadczeniami blogerskimi i biznesowymi związanymi z Koszulkowo.com. Beata Marek, występująca po nim, to chyba jedyna prawniczka, która nie przynudza. Zamiast mówić mało zrozumiałym językiem i przeładować prezentacje cytatami z ustaw, jak to prawnicy mają w zwyczaju, mówiła krótko, zwięźle i na temat. Używała też wielu przykładów, i to nawet dla przeciętnego (tzn. nie będącego prawnikiem) blogera zrozumiałych. Po niej wystąpił Kacper Szczepanowski, który mówił o Edge Ranku. Jak dla mnie trochę za dużo było podstaw, a brakowało mi pokazania, jak bloger powinien sobie radzić w sytuacji, gdy Facebook próbuje wymusić na nas płacenie za promocję swojej strony. Wszak pisanie bloga to tylko w nielicznych przypadkach jest zajęcie bardzo dochodowe. Następnie wybrałam warsztaty prowadzone przez Natalię Hatalską i stąd wyniosłam sporo przydatnych spostrzeżeń na temat tego, jak tworzyć swój spójny wizerunek w kanałach społecznościowych. Trochę szkoda, że równocześnie odbywał się drugi warsztat, Tomasza Kudły i Bartosza Idzikowskiego ze studiumprzypadku.com. W każdym razie – było merytorycznie, ciekawie, z konferencji wyszłam z garścią praktycznych notatek i inspiracji. No i spotkałam masę znajomych 🙂

Teraz garść sugestii praktycznych do organizatorów:

  • Miejsce. Praga w sytuacji, gdy metro nie jeździ, i to jeszcze w dzień wolny od pracy, nie jest najlepszym pomysłem. Celowałabym raczej w jakiś lokal w lepiej skomunikowanej części miasta.
  • Znaczki (badge) dla uczestników. Ten pomysł może wydawać sie durny, ale ja naprawdę mam problem z zapamiętywaniem twarzy. Takie wynalazki jak Linkedin czy Goldenline ułatwiają mi życie, bo mogę powiązać twarz z imieniem i nazwiskiem. Tam na pewno była masa osób, które mogłam zagadnąć, gdybym tylko miała pretekst w postaci znaczka. Niektórzy blogerzy mieli swoje blogowe koszulki i to było bardzo sprytne posunięcie.
  • Ekran LCD. Był zdecydowanie za nisko umieszczony. Dopiero, gdy się stało z tyłu, można było widzieć całą zawartość.
  • Scena dla prelegentów. Zbyt wąska, do tego jeszcze logo umieszczone tuż przy nogach prelegenta – co było dla niego dodatkowym źródłem stresu.
  • Oddzielenie prezentacji od miejsca, w którym można wziąć napoje czy porozmawiać. Na konferencji napoje były w tym samym pomieszczeniu, na jego końcu. Skutek był taki, że ci, co chcieli porozmawiać, stali z tyłu i przeszkadzali siedzącym w ostatnich rzędach.
  • Być może impreza powinna być krótsza (trzy prezentacje) i odbywać się bardziej pod wieczór. Pięć godzin w piękny wakacyjny weekend to trochę za długo, pewnie dlatego nie wszyscy chcieli się integrować i część ludzi od razu wyszła. Być może weekend też nie jest dobrym pomysłem i lepiej byłoby zorganizować takie spotkanie w tygodniu.

Kolejny Orange Blog Talks za niecałe dwa miesiące. Tym razem spotkanie będzie adresowane do blogerek i blogerów modowych i będzie miało w podtytule słowo „Fashion”.


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy