Jak przestać się martwić – Frank Tallis [recenzja]

Jak przestać się martwić – to pytanie nabrało znaczenia zwłaszcza w czasach pandemii, gdy przymusowe odosobnienie wywołało obawy i pytania o przyszłość. Niebezpodstawnie zresztą, wiele branż ucierpiało w trakcie lockdownu, wiele osób straciło swoje firmy czy miejsca pracy. Ale nie zawsze martwienie się ma aż tak konkretne powody. Frank Tallis, autor książki “Jak przestać się martwić”…

Jak nie bać się żyć – Tim Cantopher [recenzja]

“Jak nie bać się żyć” to książka dla tych, którzy zmagają się z lękami. Pozwala zrozumieć, skąd biorą się lęki i w jaki sposób można próbować sobie z nimi radzić. Pandemia okazała się trudnym czasem dla tych, którzy zmagają się z lękiem. Brak możliwości swobodnego poruszania się, niekiedy przymusowe zamknięcie w domu, odseparowanie od bliskich i…

Jak mierzyć działania PR? Odpowiadam na wątpliwości

Jak mierzyć działania PR? Pytanie to ciągle powraca w różnych tekstach branżowych. Oto przed świętami Bożego Narodzenia, jeszcze w zeszłym roku, na Nowym Marketingu ukazał się artykuł Tomasza Boguszewicza “PR-owców rozliczaj tylko ze sprzedaży”. Przeszedł bez echa w polskim światku public relations, nie udostępniano go masowo. A powinno się nieźle zakotłować.  Najpierw krótko streszczę ten…

Efekt poniedziałku, czyli o tygodniowych cyklach nastroju

Efekt poniedziałku i inne wahania nastroju związane z dniami tygodnia, w przeciwieństwie do styczniowego Blue Monday, rzeczywiście istnieją. Wiele osób narzeka na pierwszy dzień tygodnia czy cieszy się z nadchodzącego weekendu. Ale z badań wynika też, że najmniej ryzykowne decyzje wyborcze podejmuje się w czwartki, a chrześcijanie ogólnie deklarują gorszy nastrój od muzułmanów. Nieudane poszukiwania…

Blue Monday – rzekomo najsmutniejszy poniedziałek roku

Blue Monday to rzekomo najbardziej dołujący poniedziałek w roku. Rzekomo, gdyż cała teoria na jego temat jest typowym przykładem pseudonauki – udaje naukową, a taka nie jest. Naukowcy ją zresztą, wyśmiali. Ale Blue Monday, choć nieprawdziwy, mówi nam coś ważnego o nas samych i o naszym świecie. Inspiracji do napisania tego wpisu dostarczyła mi wczorajsza…

Zacznij myśleć jak mnich – Jay Shetty [recenzja]

“Zacznij myśleć jak mnich” to książka, po której niewiele się spodziewałam – gdzie mnisi, a gdzie biznes? To pachnie jakimś tanim synkretyzmem! Ale książka Jaya Shetty’ego pozytywnie mnie zaskoczyła.  Kiedy otrzymałam książkę “Zacznij myśleć jak mnich” z wydawnictwa Insignis, pierwszą moją myślą było – ale o co w sumie chodzi? Czy to jakiś kolejny poradnik…

Rozboje sceniczne – Jan Grzesiak [recenzja]

„Rozboje sceniczne” to książka, która zachęciła mnie nie tylko do pracy nad moim warsztatem, ale też do refleksji. Kim jestem, jako prelegent? Z czym staję przed moją widownią? Jak mogę to wykorzystać, aby dać coś od siebie innym? Bardzo trudno pisać o warsztacie scenicznym podczas wystąpień publicznych. Może dlatego, że to umiejętność, która wymaga przede…

Nawyki bogatych i biednych – Michael Yardney i Tom Corley

To moja kolejna przygoda z serią „Inwestuj w siebie” (w poprzednim wpisie recenzowałam „Jak czytać ludzi”). Tym razem sięgnęłam po dość prostą książeczkę „Nawyki bogatych i biednych”, którą napisało dwóch doradców finansowych, Michael Yardney i Tom Corley. Przez pięć lat badali i oni i analizowali codzienne praktyki swoich podopiecznych – tych, którzy odnosili sukces, i…

Partnerzy