Zakupy spożywcze online – raport IR Center

Czy zdarza Wam się robić zakupy spożywcze online? Mi tak, chociaż głównymi produktami, jakie kupuję tą drogą jest chemia domowa. Powód jest prosty: nie dość, że kupowanie są szybkie i wygodne, to produkty trafiają prosto do mojego mieszkania. Nie muszę dźwigać ciężkich paczek.

Motywacjom osób takich jak ja przyjrzała się niedawno firma IRCenter, która opublikowała raport “Zakupy spożywcze onlie – co, gdzie i jak kupujemy”. Z badania wynika, że połowa osób, które kupują przez sieć produkty spożywcze, robi to regularnie co najmniej raz w miesiącu. Większość z tych ostatnich twierdzi, że nadal będzie to robić, a 17 proc. deklaruje, że zwiększy częstotliwość zakupów.  

Wygoda to podstawowa motywacja robiącego zakupy spożywcze online. Najczęściej kupowane są soki i napoje, wskazywane przez 40 proc. respondentów. To zrozumiałe – nie trzeba ich nosić. Zwiększa się liczba osób kupujących produkty z krótkim terminem przydatności, takich jak owoce, warzywa czy mięso i wędliny. Bariera świeżości towaru jest jednak wciąż nadal wysoka i na wielu internautów działa zniechęcająco. 

Zakupy spożywcze online są robione głównie przez osoby o stabilnej sytuacji finansowej. Chcą mieć dostęp do informacji o aktualnych nowościach i promocjach. Choć kupują głównie desktopowo, jeden na czterech klientów deklaruje korzystanie z aplikacji mobilnych – głównie należących do sieci marketów. Najczęściej wybieraną siecią jest Tesco, wskazywana przez 40 proc. respondentów. Często wymieniane są również specjalistyczne e-sklepy, niezwiązane z sieciami handlu detalicznego oraz ogólna kategoria “sklepy ze zdrową żywnością” bez wymieniania marek.

Metodologia – dane z badania oparte są o deklaracje – badanie CAWI na próbie n=576 internautów, którzy robią zakupy spożywcze (online bądź offline). 


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy