Strategia social media

Strategia social media to początek realizowania działań w mediach społecznościowych. Najogólniej mówiąc, dokument, który powie Ci, jakie są kierunki Twoich działań, co chciałbyś osiągnąć, realizując komunikację w mediach społecznościowych i jak sprawdzisz postępy na drodze do celu.

Strategia social media powinna się zaczynać od gruntowej analizy social media. Jak obecnie wygląda komunikacja Twojej firmy w kanałach społecznościowych? A jeśli nie masz kanałów społecznościowych, czy Twoi klienci dyskutują o Tobie w internecie? Tak często się zdarza, zwłaszcza, jeśli produkt danej firmy adresowany jest do indywidualnego odbiorcy. Powinieneś również przyjrzeć się komunikacji Twoich konkurentów czy też stylowi komunikacji przyjętemu w Twojej branży. Pytanie, na które warto poszukać odpowiedzi, to również takie, czy Twoi odbiorcy są już obecni w mediach społecznościowych i czy korzystają z tej komunikacji w związku z produktami takimi jak Twój. Jeśli tak, warto poważnie rozważyć prowadzenie działań w mediach społecznościowych. Warto również przeanalizować profile użytkowników najważniejszych serwisów społecznościowych, w których rozważasz komunikacje – czy one są zgodne z Twoją grupą docelową?

Kolejnym elementem strategii social media, podobnie jak w przypadku strategii public relations, są cele działań: biznesowe i komunikacyjne, sformułowane tak, aby dało się je zmierzyć. Zazwyczaj komunikacja w social media ma jeden cel: budowanie jak największego zasięgu, tak aby z przekazem zetknęła się jak największa liczba osób (fanów, obserwujacych, itp.). Strategia social media powinna również zawierać charakterystykę głównego konceptu strategii (big idea) i kluczowych przekazów, propozycję zestawu narzędzi oraz propozycję oceny efektów i narzędzi, które mogą wspomóc tę ocenę. Jeśli masz już strategię public relations czy ogólną strategię marketingową – warto, aby strategia social media była jednym z jej elementów. Zapewni to spójność działań realizowanych we wszystkich kanałach komunikacji.

Dzięki mojemu wieloletniemu doświadczeniu w tworzeniu strategii public relations i strategii marek, znajomości polskiego rynku mediów oraz eksperckiej wiedzy w zakresie oceny i mierzenia efektów, zyskasz starannie opracowany plan działań PR. Z moją pomocą możesz spróbować wdrożyć go w życie.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej lub powierzyć mi przygotowanie strategii PR, skontaktuj się ze mną: kontakt(at)annamiotk.pl lub + 48 604 151 295.

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy