Strategia marki

Strategia marki określa pożądaną osobowość marki oraz plan budowania jej unikalnego wizerunku, który ma charakter długofalowy. Powstaje wtedy, kiedy planujemy wprowadzić na rynek nowy produkt, lub też całkowicie odmienić dotychczasowy charakter marki – przeprowadzić jej rebranding. Uporządkowanie w jednym dokumencie kilku istotnych aspektów związanych z marką pozwala budować później jej spójny i konsekwentny wizerunek, nawet jeśli posługujesz się różnymi rodzajami narzędzi komunikacji z rynkiem, czy też masz kilka różnych grup docelowych.

Strategia marki zawiera kilka elementów charakteryzujących markę: jej misja i wizja, czyli uzasadnienie istnienia marki i wskazania, jakie miejsce powinna zająć w przyszłości. Następnie osobowość – charakter marki, osobowość i styl. Tutaj często stosowana jest technika projekcyjna, nazywana chińskim portretem – pomaga ona znaleźć odpowiedź na pytanie, „kim byłaby Twoja marka, gdyby była człowiekiem?”. Należy wymienić również najważniejsze wartości marki, jej tożsamość (to, co odróżnia ja od innych marek) i wspomnieć o sposobie, w jaki zaspokaja ona potrzeby klientów  (Unique Selling Points).

Jako doświadczony ekspert w zakresie komunikacji marek pomagam w tworzeniu marek i ich rebrandingu. Dzięki mnie zyskasz szczegółową propozycję strategii marki i sposobu, w jaki powinna się ona komunikować z otoczeniem. Pomogę Ci również wdrożyć plany w życie.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej lub powierzyć mi przygotowanie strategii marki, skontaktuj się ze mną: kontakt(at)annamiotk.pl lub + 48 604 151 295.