Content marketing

Content marketing jest strategią pozyskiwania klienta przez ciekawe i unikalne treści, które mają wartość metytoryczną, a nie są tylko materiałami typowo marketingowymi, których zadaniem jest promocja i sprzedaż produktu. Content marketing, w odróżnieniu od tradycyjnego marketingu, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji poprzez komunikację dwustronną, czyli interakcję i zaangażowanie obu stron. Istotną informacją jest również to, że content marketing bazuje na treściach rozpowszechnianych za pomocą internetu.

Marketing treści (content marketing) coraz bardziej zyskuje sobie na znaczeniu, w miarę jak w ciągu ostatnich kilku lat najbardziej znaczące wyszukiwarki na polskim rynku zmieniły zasady klasyfikowania treści. Od tamtego czasu o wiele większe znaczenie dla pozycji strony firmowej w wyszukiwarce mają wartościowe merytorycznie materiały o firmie, obecne w internecie, takie jak między innymi:

  • infografiki
  • raporty
  • materiały eksperckie (whitepapers)
  • newslettery
  • poradniki,
  • studia przypadków (case studies)
  • treści publikowane w social media
  • teksty na strony www
  • blogi
  • materiały wideo
  • podcasty.

Im chętniej internauci je sobie polecają, tym strona firmy ma większe szanse na wyższą pozycję w wyszukiwarce. Dlatego content marketing w ostatnich latach bardzo mocno zyskał na znaczeniu.

W content marketingu dąży się do tego, aby odbiorcy sami rozpowszechniali treść (to jest zresztą punkt styczny content marketingu z marketingiem wirusowym). Aby osiągnąć ten cel, specjaliści content marketingu starają się upowszechnić swoje treści za pomocą mediów społecznościowych. Umożliwiają one szybkie dotarcie do potencjalnych klientów.

Ważnym zadaniem content marketingu jest też dostosowanie stron firmowych pod kątem wyszukiwarek internetowych, tzw. SEO (Search Engine Optimization). Publikowanie treści popularnych i atrakcyjnych dla internautów, które zawierają linki prowadzące do danej strony, zwiększa jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dzięki mojemu zamiłowaniu do słowa pisanego, mojemu oczytaniu w literaturze pięknej i wieloletnim doświadczeniu w public relations, zyskasz ciekawe, a zarazem merytoryczne materiały. Współpraca z zewnętrznymi grafikami pozwala mi na równoczesne zaoferowanie atrakcyjnej formy wizualnej przekazu.

Chcesz dowiedzieć się więcej lub zlecić mi działania z zakresu content marketingu? Odezwij się do mnie na: kontakt(at)annamiotk.pl lub + 48 604 151 295.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy