Skuteczność social media

Skuteczność social media jest łatwa do zmierzenia, dzięki temu, że internet jest bardzo mierzalnym medium, jednak wielu specjalistów social media zastanawia się, czy nie mogłaby robić tego jeszcze lepiej. Nieformalnie przyjęty w branży standard każe pokazywać duże zasięgi (liczby fanów) czy liczby pokazujące na duże zaangażowanie społeczności w danym kanale social media. Jednak wszyscy mają poczucie, że to dopiero początek pomiaru.

Sama liczba fanów czy odsetka tych zaangażowanych to są miary skuteczności social media, ale nie jedyne. Oznaczają one zaledwie początek pomiaru, który powinien skupiać się raczej na ukazaniu realizacji celów biznesowych organizacji. Dla sklepu internetowego będzie to oczywiście sprzedaż, dla fundacji zajmującej się zwierzętami domowymi – liczba wyadoptowanych zwierząt czy kwoty pozyskanych darowizn. Wszystko zależy od tego, czym zajmuje się dana organizacja i jaki efekt za pomocą mediów społecznościowych chcemy uzyskać.

Dlatego mierzenie skuteczności social media powinno się rozpocząć już na etapie tworzenia planu działań w tych mediach. Niezbędny jest również bieżący monitoring social media i raportowanie postępów, a na końcu etapu realizacji działań – raport podsumowujący.

Jeśli planujesz dopiero działania w mediach społecznościowych, doradzę Ci, jak zmierzyć skuteczność Twoich działań – ukonkretniając cele, dobierając dla nich wskaźniki oraz narzędzia pomiaru. Jeśli nie masz zbyt wiele czasu, przejmę na siebie obowiązek monitorowania sytuacji i tworzenia cyklicznych oraz podsumowujących raportów.

Chcesz dowiedzieć się więcej lub zlecić mi mierzenie skuteczności social media? Odezwij się do mnie na: kontakt(at)annamiotk.pl lub + 48 604 151 295.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy