Skuteczność marketingu

Skuteczność marketingu jak i mierzenie zwrotu z inwestycji to tematy, które wielu marketingowcom spędzają sen z powiek. Skupieni na pomysłach i ich realizacji, nie pamiętają o tym, że ostatecznym efektem tych działań ma być przełożenie na biznes i ma być ono wyrażone za pomocą twardych liczb. Czasem potrzeba zmierzenia efektów działań pojawia się dopiero wtedy, gdy działania są zgłaszane na jakiś konkurs, lub też ktoś z przełożonych zaczyna się mocno interesować budżetem marketingowym.

Tak, jak w przypadku skuteczności public relations i skuteczności social media przypomnę, że mierzenie skuteczności marketingu zaczyna się już na etapie planowania strategii marketingowej. Wymaga ono sformułowania mierzalnych celów, określenia wskaźników, które będziemy monitorować oraz wyboru narzędzi monitorujących nasze działania – czy będzie to social media monitoring, regularne badania sondażowe czy panelowe lub też analityka webowa. Mierzenie skuteczności komunikacji marketingowej wymaga również regularnego kontrolowania zmian wskaźników oraz dokonywania cyklicznych podsumowań.

Doradzę Ci, jak mierzyć skuteczność marketingu, pomagając skonstruować Ci mierzalny plan strategii marketingowej wraz z listą wskaźników i rekomendacjami narzędzi. Poprowadzę dla Ciebie bieżący monitoring efektów, dzięki czemu zaoszczędzisz czas. Podpowiem Ci również, jak zmierzyć działania już przeprowadzone. Dzięki mojemu wykształceniu badawczemu i wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu działań zintegrowanej komunikacji marketingowej, otrzymasz pewną i sprawdzoną wiedzę.

Chcesz dowiedzieć się więcej lub zlecić mi mierzenie skuteczności marketingu? Odezwij się do mnie na: kontakt(at)annamiotk.pl lub + 48 604 151 295.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy