Wpływ komunikacji w internecie na sprzedaż produktu

Ciekawy pomysł na pomiar efektów PR online znalazłam na blogu Onalytica.

Jego autor, Flemming Madsen, zaprezentował pomysł na skorelowanie internetowego szumu wokół produktu/firmy z wynikami sprzedaży za pomocą dobrze znanego statystykom współczynnika korelacji Pearsona na przykładzie dwóch modeli Nissana – Pathfindera:

i Quashquai:

Co prawda, próby korelowania ilości publikacji na temat danego produktu i produktów konkurencyjnych z wynikami sprzedaży wcześniej podjęła już firma VNS, tworząc współczynnik Share of Discussion, jednak do tej pory nie przeniesiono go jeszcze na grunt internetu, dlatego cieszy mnie ta próba. Oto mamy sposób na udowodnienie osobom sceptycznym wobec skuteczności internetu jako narzędzia komunikacji biznesowej i marketingowcom, którzy chcieliby widzieć natychmiastowy wpływ działań PR na efekty sprzedaży, że public relations online jak najbardziej ma sens. To, co natomiast dla mnie jest niejasne, to sposób określenia owego „szumu” – autor twierdzi, że nie ma sensu mierzyć wszystkich wzmianek o produkcie, lecz jedynie te, które są dokonywane przez wpływowe osoby, jednak nie precyzuje szczegółów ani sposobów dokonywania tego pomiaru.


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy