Stan e-mail marketingu w Polsce 2013 – raport GetResponse

czyli w jaki sposób używamy tego narzędzia, a w jaki warto by było go używać.

Nie wiem, czy pamiętacie e-mail marketing quiz GetResponse, który jakiś czas temu ogłaszałam. W quizie można było określić poziom zaawansowania swoich działań e-marketingowych w oparciu o m.in takie elementy, jak: budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność oraz optymalizacja wysyłanych newsletterów. Teraz przyszedł czas na ogłoszenie wyników. Opublikowano je w raporcie GetResponse „Stan email marketingu 2013”, któremu mam okazję współpatronować. Wzięło w nim udział przedstawicieli 223 organizacji.

Najciekawsze wyniki:

  • Branżą, która najlepiej radzi sobie w marketingu opartym na wiadomościach email są nieruchomości (73%). Udało im się zdetronizować ubiegłorocznego lidera, branżę e-commerce, która w tym roku osiągnęła minimalnie gorszy wynik (72%) i zajęła drugie miejsce w rankingu.
  • Z badania wynika, że najwyższy poziom email marketingu prezentują największe firmy zatrudniające ponad 250 pracowników. Osiągnęły one średni wynik na poziomie 67%. Co ciekawe, w ubiegłym roku na pierwszym miejscu – ze średnim wynikiem 69% – znajdowały się firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników).
  • Wyniki badania wskazują, że nie wszystkie elementy kampanii email marketingowych traktowane są równomiernie. Największą uwagę przebadane firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów, optymalizacji formularzy zapisu i dostarczalności wysyłanych wiadomości. A mimo to, i tak w tych elementach można zauważyć niekonsekwencję w działaniu i stosowanie tylko niektórych – zazwyczaj tych najpopularniejszych – narzędzi i taktyk, np. stosowania formularzy zapisu (84%), umieszczania linka umożliwiającego rezygnację z subksrypcji (84%), czy regularnej wysyłki newslettera (72%).

Szczegółową analizę znajdziecie w raporcie „Stan email marketingu w Polsce 2013”. Zachęcam do jego skorzystania – pytania z raportu mogą być dla Was inspiracją do sprawdzenia, w jaki sposób prowadzicie własne działania e-marketingowe i do dokonywania ulepszeń. Poniżej przykładowe pytania o formularz zapisu.

Formularz zapisu, N=233

Formularz zapisu

Kilka słów o tym, jak zebrano dane. Quiz był promowany wśród klientów GetResponse i fanów firmy na Facebooku oraz na stronach patronów medialnych  (Marketing w Praktyce, Brief, Bankier.pl, Mensis.pl, WirtualneMedia.pl, WP.pl, NowoczesnaFirma.pl, AnnaMiotk.pl) oraz patronów merytorycznych (Lewiatan, IAB, SMB). Dobór serwisów był podyktowany chęcią uzyskania informacji od osób korzystających z e-mail marketingu, reprezentujących firmy z różnych branż. Zbieranie danych trwało w dniach 19 sierpnia – 9 września 2013.

Patronami medialnymi raportu są: Nowoczesna Firma, Marketing w Praktyce, Mensis.pl, blog Anny Miotk, Brief, WirtualneMedia.pl, Bankier.pl oraz Wirtualna Polska. Patronatem merytorycznym raport objęli: Lewiatan, IAB Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu.


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy