Silne marki osobiste zmieniają świat – Agnieszka Walczak-Skałecka

“Silne marki osobiste zmieniają świat”, książka napisana przez Agnieszkę Walczak-Skałecką, była jedną z pozycji, po które sięgnęłam podczas przerwy międzyświątecznej. 

Dostałam ją od autorki jakoś krótko po jej wydaniu. Nie zdążyłam jednak sięgnąć po nią od razu. Listopad i grudzień były dla mnie dość szalonymi miesiącami, jeśli chodzi o liczbę zajęć na studiach zaocznych i podyplomowych, godzin szkoleniowych i różnych dodatkowych zadań (a kiedyś trzeba jeszcze normalnie pracować). Dopiero po świętach mogłam zająć się przeglądem stosiku książek. Tak sięgnęłam po książkę Agnieszki Walczak-Skałeckiej.

Książka “Silne marki osobiste zmieniają świat” podzielona jest na dwie części: “Poniżej linii wody” i “Powyżej linii wody”. Jest to analogia do góry lodowej, symbolizującej to, co nieuświadamiane i to, co świadome. Część pierwsza, „Poniżej linii wody”, zaczyna się od odpowiedzi na pytanie, dlaczego marka osobista jest ważna i dla kogo ma ona znaczenie. Zdaniem Agnieszki Walczak-Skałeckiej, dla każdego, choć w szczególności istotna jest tam, gdzie świadczy się usługi. Autorka podkreśla również rolę odbiorcy naszego komunikatu – musimy dobrze wiedzieć, kim jest, a jeśli nie, stworzyć personę, modelowego reprezentanta naszej grupy docelowej. Następne rozdziały dotyczą tych elementów ludzkiego postrzegania, które mają znaczenie dla marki osobistej (znowu pojawia się Daniel Kahneman – dla polskiej branży marketingowej okazał się nader inspirującą postacią). Autorka określa również definicję marki osobistej i obszary mające na tę markę wpływ. Omawia relacje marek osobistych z markami przedsiębiorstw. Wspomina o tych cechach, które stanowią silną markę. Podaje również praktyczne przykłady, jak przeanalizować swoją markę osobistą i jak określić jej cele.

silne marki osobiste

Część druga, “Powyżej linii wody”, odnosi się działań świadomych – skoro już znamy własną markę osobistą, powinniśmy umieć ją opowiedzieć. Autorka umiejętnie zaprzęga do pracy na rzecz marki osobistej teorie i narzędzia stosowane w marketingu narracyjnym. Pokazuje również, jak w opowieści o marce wykorzystywać drobne smaczki – codzienne rytuały, które dodają marce autentyczności czy zabiegi, które pozwalają na uwiarygadnianie marki. W dalszej części omawia narzędzia komunikacji marki osobistej, zarówno “analogowe”, jak i cyfrowe. Wspomina również o takich obszarach, jak wystąpienia publiczne, marketing treści, budowanie sieci kontaktów czy publikowanie tekstów. Na koniec podane zostały źródła dodatkowych informacji i bibliografia, z których korzystała autorka (jest mi miło, że moja strona znalazła się wśród nich).

Książka “Silne marki osobiste zmieniają świat” ma dobrą, przejrzystą szatę graficzną. To od razu rzuciło mi się w oczy, kiedy tylko rozpakowałam pudełko z książką i zaczęłam ją przeglądać. Ma przyjazną szatę graficzną, a schematy, wykresy i tabele dobrze i czytelnie uzupełniają tekst podstawowy. Autorka podaje również przykłady samodzielnych ćwiczeń i zachęca do korzystania z książki jak z notatnika.

Materiał  “Silne marki osobiste zmieniają świat” jest przeznaczony dla każdego, komu zależy na budowaniu silnej marki osobistej. Poleciłabym ją studentom szukającym pomysłu na swoje zawodowe życie, ale też tym, którzy stawiają pierwszej kroki zawodowe. Doświadczonym profesjonalistom może się przydać jako narzędzie do autorefleksji, czy zmierzają w dobrym kierunku i czy na takim wizerunku marki osobistej, jaki aktualnie mają. Sama zamierzam jeszcze raz przemyśleć siebie. Książka przyda się również trenerom i wykładowcom prowadzącym zajęcia na temat brandingu osobistego.

Za książkę dziękuję Autorce.


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy