Rośnie liczba internautów robiących zakupy spożywcze w sieci – badanie Gemius dla e-Commerce Polska

Już co piąty internauta robi zakupy spożywcze w internecie i średnio płaci za nie miesięcznie 70 PLN – takie wnioski płyną z raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Oto najważniejsze wyniki:

  • Jak wynika z najnowszych badań polskiego rynku e-commerce, zakupy spożywcze w sieci robi 24 proc. internautów. Więcej kobiet (26 proc.) niż mężczyzn (23 proc.). Dwa lata temu robienie zakupów w sieci deklarowało 8 proc. internautów, a rok temu – 13 proc.
  • Co trzeci internauta przyznał, że zamierza robić zakupy w sieci w przyszłości.
  • Najczęściej są to internauci z wykształceniem wyższym (29 proc.), którzy postrzegają swoją sytuację materialną jako co najmniej średnią (49 proc.).
  • Trzy najczęściej wymieniane spontanicznie przez badanych marki sklepów spożywczych to alma24.pl (17 proc.), etesco.pl (16 proc.) i e-piotripawel.pl (1 proc.).
  • Wiedzę o produktach spożywczych dostępnych w sieci badani czerpią od rodziny, znajomych i przyjaciół (85 proc. internautów), z wyszukiwarki Google (83 proc.) oraz stron sklepów internetowych (78 proc).\
  • Badanie dostarcza również informacji o tym, ile miesięczne polscy internauci wydają na produkty spożywcze w sieci. Okazuje się, że średnio 70 zł., przy czym mężczyźni wydają 93 zł., a panie 52 zł.

Co to oznacza?

  • Opinie użytkowników, którzy mają już doświadczenie w robieniu zakupów w danym sklepie, mogą zachęcić lub zniechęcić  kolejnych klientów. Dlatego istotna jest jakość obsługi przez e-sklepy: informacja o kolejnych etapach procesu zakupów, informacje o produktach oraz opcjach w przypadku braku produktu na stanie.
  • Dla e-sklepu ważny jest również bieżący monitoring jego wizerunku w sieci i odpowiadanie na komentarze niezadowolonych użytkowników. W ten sposób firma daje sygnał potencjalnemu klientowi, że świadczy obsługę wysokiej jakości.
  • Silna konkurencja wymusi lepszą jakość usług, ale też dostosowanie stron firm do potrzeb internetowych klientów.

Metodologia:

Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.


  • Robię regularnie od dwóch lat i jestem bardzo zadowolona! Oszczędność czasu i dźwigania 🙂

    • Ja tak samo. Kiedyś wyprawa do Tesco z walizką zabierała 2-3 godziny. Teraz w godzinę robię zakupy i jeszcze sami mi je do domu wnoszą 🙂 Nie dziwię się, że zakupy online zaczynają się popularyzować.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy