Reklama internetowa: raport IAB AdEx 2014H1

Reklama internetowa, według najnowszych wyników cyklicznego badania IAB AdEx, ma się całkiem dobrze. W pierwszym półroczu jej wartośc w Polsce przekroczyła 1,25 mld złotych, a wydatki na nią wzrosły o 5,7% w stosunku do poprzedniego roku, czyli o dodatkowe 67 milionów.

reklama internetowa

IAB PwC AdEx 2014 H1

Trzy największe formaty reklamowe w internecie (reklama graficzna, display, reklama w urządzeniach mobilnych, display) zanotowały zbliżone wzrosty.

reklama internetowa

IAB PwC AdEx 2014 H1

Tendencje dotyczące reklamy graficznej (display) są następujące:

  • Ten kanał utrzymał 43% udziału, rosnąc w tempie 6,3% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
  • Na tak duży wzrost wpływ miał wzrost wideo online – 28%  rok do roku.
  • Reklama w urządzeniach mobilnych odpowiada za 10% wzrostu wartości reklamy graficznej.
  • Kilkuprocentowe wzrosty w tym roku notują klasyczne formaty display, które pod względem wartości w zeszłym roku zatrzymały się w miejscu.
  • Social media zanotowały bardzo niewielki wzrost, zaledwie 2% – czyżby ten kanał stawał się przeżytkiem?

Na miejscu drugim wciąż plasuje się marketing w wyszukiwarkach (SEM). Format ten utrzymał 37% udziału w torcie, dzięki dynamice na poziomie 5,8% rok do roku. Na dalszych pozycjach znalazły się ogłoszenia (15% udziału) oraz e-mail (5% tortu reklamowego online). Email zanotował niewielki spadek, -2% w stosunku do analogicznego okresu minionego roku.

Jeśli chodzi o branże, niewiele się zmieniło. Liderem jest nadal motoryzacja (18% tortu reklamowego online).

reklama internetowa

IAB PwC AdEx 2014 H1

Najszybciej reklama internetowa rośnie w tej chwili w sektorze odzieży i dodatków (wzrost o 59% w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku). Wydatki na reklamę rosły również w przypadku FMCG: a dokładniej chemii gospodarczej (+19%) oraz napojów i alkoholi (+16%).


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy