Raport badawczy: IAB Polska – E-konsumenci. Telekomy

Trzeci raport badawczy z cyklu “E-konsumenci. Consumer Journey Online” IAB Polska poświęciła segmentowi telekomunikacji, a dokładniej telefonom, akcesoriom i ofertom partnerskim. To sektor, gdzie w procesie zakupowym internet odgrywa dużą rolę – w internecie szukamy dodatkowych informacji o produktach czy też usługach telekomunikacyjnych. W opinii badanych na potrzeby raportu internet jest w tym przypadku najbardziej wiarygodnym medium. Zapewne ten fakt wzięli też pod uwagę twórcy porównywarki ofert telekomunikacyjnych PanWybierak, na którą niedawno natknęłam się w sieci. Wprawdzie dostawcy usług telekomunikacyjnych na razie zmieniać nie zamierzam, ale wiedza, że można wpisać swój adres i otrzymać porównanie ofert dostawców działających w okolicy może się kiedyś przydać.

raport badawczy

Warto też zaznaczyć, że to właśnie branża telekomunikacyjna miała duży udział w dynamicznym rozwoju internetu. Obecnie to medium jest jednym z najważniejszych filarów biznesowych tego sektora i dlatego można go nie uwzględniać w działaniach promocyjnych firm z tego sektora.

raport badawczy

Koncepcja badania “E-konsumenci” wykorzystuje model “Consumer Decision Journey” stworzony przez McKinsey&Company. Jak w poprzednich edycjach, pomiary badawcze zostały zrealizowane przez specjalistyczne instytuty (Ośrodek Przetwarzania Informacji oraz Interaktywny Instytut Badań Rynku) za pomocą ankiet emitowanych na przestrzeni wydawców internetowych obejmujących łącznym zasięgiem ponad 90% polskich internautów w wieku 15+. Ankiety emitowano w okresach 8-26 kwietnia 2013 i 6-31 maja 2014. Aby dane były reprezentatywne dla ogółu polskich internautów, do analiz wykorzystano wagi skonstruowane na podstawie informacji o płci internautów, ich wieku oraz częstotliwości korzystania z internetu.

raport badawczy

Najważniejsze wyniki raportu badawczego:

  • Przewagę klientów kupujących w sieci stanowią mężczyźni (67%).
  • Wzrosła liczba osób kupujących w sieci wśród osób aktywnych (z roku na roku +68%).
  • Wzrosła liczba osób kupujących w sieci telefony i akcesoria, którzy wcześniej tego nie robili (+ 35% z roku na rok).
  • Nadal większy odsetek stanowią osoby kupujące telefony i akcesoria poza internetowym kanałem sprzedaży (36%).
  • Internet wyprzedza inne media i stanowi główne źródło wiedzy na temat telefonów, akcesoriów, doładowań i ofert operatorów (aż 81%!). Oznacza to, że sieć może stanowić bardziej wiarygodne źródło informacji niż wizyta w salonie operatora.
  • Oferty operatorów telefonii komórkowej stanowią najchętniej kupowane produkty   i usługi (53%), wyprzedzając tym samym gry i aplikacje (21%).
  • Informacje uzyskiwane z portali i grup dyskusyjnych o telefonach, operatorach czy aplikacjach stanowią 28%, wyprzedzając tym samym źródła wiedzy ze specjalistycznych serwisów www (17%).
  • Reklamy graficzne na stronach www oraz wyskakujące okienka reklamowe to najczęściej wybierane źródła reklam telefonów wśród internautów (34%).

raport badawczy

 

Pobierz raport badawczy IAB Polska „E-konsumenci. Telekomy”: Strona raportu

Poprzednie raporty badawcze z cyklu „E-konsumenci”:

 

 Za pomoc w opracowaniu tekstu dziękuję Paulinie Żmijowskiej. 


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy