Prawybory w USA w nowych mediach

Według najnowszych informacji ze Stanów Zjednoczonych, Barack Obama zwyciężył w Montanie i tym samym zapewnił sobie nominację Partii Demokratycznej na kandydata w nadchodzących wyborach prezydenckich. Przez kilka wcześniejszych miesięcy jego rywalizację o nominację z senator Hillary Clinton śledziły także polskie (tradycyjne) media. Na zakończenie prawyborów w Partii Demokratycznej Jeremiah Owyang, analityk Forrester Research i autor bloga Webstrategy przygotował minianalizę, jak wypadło dwoje głównych kandydatów w social media: Twitterze, na blogach (dzięki Icerocket) i w dwóch zewnętrznych serwisach mierzących ruch na stronach internetowych: Alexa i Compete. Wyniki analizy pokazują jednoznaczną przewagę Baracka Obamy: jest więcej wzmianek na jego temat w wiadomościach z Twittera, wpisach z blogów, jego strona internetowa odnotowała też większy ruch.

Tak sobie myślę, że mimo popularności tematu „nowe media”, analogiczną analizę w Polsce przeprowadzić byłoby jeszcze trudno. Polski odpowiednik Twittera, Blip, nie jest jeszcze tak popularny, aby miał zastąpić e-mail (Katie Delahaye Paine przyznała się kiedyś do tego, ze Twitter zastąpił jej pocztę elektroniczną) – chociaż mamy już dobre narzędzie do jego przeszukiwania, Blipscan. Nie mamy też dobrej lokalnej wyszukiwarki blogów, a te zagraniczne mierzą ruch na polskich blogach wyjątkowo niedokładnie. To samo tyczy się serwisów mierzących ruch na stronach internetowych: skala polskiego internetu jest zupełnie inna niż amerykańskiego, w związku z tym również potrzebny byłby lokalny odpowiednik. Być może do czasu kolejnych wyborów prezydenckich to się zmieni i podobna analiza będzie możliwa, kto wie.


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy