Pokolenie Henry – raport Clue PR i GfK Polonia

Raport Pokolenie Henry pokazuje Henryków – grupę konsumentów, przebadaną ostatnio przez GfK Polonia i Clue PR i rosnącą w Polsce w siłę. Henrykowie prowadzą wygodne życie, są niezależni i zafascynowani technologiami, żyjący wygodnie, niekiedy z rozmachem, ale nie rozrzutnie.

Pokolenie Henry – kim są

Autorzy badania określenie “Henryk” ukuli od angielskiego “Henry”. To imię męskie, ale w terminologii badawczej również skrót od “High Earner Not Rich Yet”. To grupa na Zachodzie znana od lat, w Polsce przebadana właśnie po raz pierwszy. Wyniki badania prezentuje raport  “Pokolenie Henry” opublikowany przez GfK Polonia i Clue PR. Oto jego najważniejsze wyniki.

Pokolenie Henry

Bogaci

Doceniają znaczenie pieniędzy, 45 proc. Henryków (o 7 proc. więcej niż przeciętnych Polaków) uważa że bez odpowiednich pieniędzy nie można być szczęśliwym. Jedna trzecia z nich uważa, że samo ich posiadanie nie jest gwarancją szczęścia. To grupa wytrwała w powiększaniu zasobów – 61 proc. z nich jest w stanie dłużej odkładać na upragniony zakup. Ale nie chcą być definiowani przez ich stan posiadania (51 proc. Henryków w stosunku do 61 proc. przeciętnych Polaków). Bezpieczeństwo materialne to dla nich podstawa spokoju, ale pieniądze są ich zdaniem do wydawania (29 proc. Henryków vs. 18 proc. przeciętnych Polaków).

Żyją na kredyt

Choć 42 proc. z nich deklaruje, że lepiej unikać kredytów i pożyczek, prawie tyle samo (42 proc.) takowy kredyt posiada (o 10% proc. więcej od przeciętnych Polaków). Nie mają nabożnego stosunku do kontroli swoich finansów – deklaruje ją 57 proc. w porównaniu z 75 proc. przeciętnych Polaków. Są też mniej niż przeciętni Polacy skłonni do oszczędzania (44 proc. Henryków w stosunku do 68 proc. przeciętnych Polaków).

Henrykowie są skłonni zaufać markom ze świata finansów, które podzielają ich myślenie i podejście do świata. To grupa ludzi o otwartych umysłach, do której można docierać obietnicą doznań, realizowanych przez nowe doświadczenia niematerialne czy też namacalne dobra, raczej z półki bardziej prestiżowych. Jest to grupa z potencjałem, podatna na obietnice marketingowe, ale też o wyrobionej opinii i silnych przekonaniach, nie naiwna.

Marta Bierca, Team Manager w GfK Polonia, współautorka badania.

Z poczuciem sprawczości

Dla 42 proc. Henryków sukces jest ważny, ale tylko 34 proc. uważa go za efekt ciężkiej pracy. Podobne odsetki Henryków uważają, że przyszłość jest do przewidzenia (36 proc.), a brak obaw o przyszłość jest synonimem luksusu (30 proc., w porównaniu do 40 proc. przeciętnych Polaków). Prawie połowa z nich (47 proc.) uważa, że jeśli coś zaplanuje, to jest w stanie to zrealizować. Niemal 60 proc. ceni życie w zgodzie ze sobą bardziej niż akceptację otoczenia – w porównaniu z 42 proc. przeciętych Polaków.

Henrykowie są ciekawi świata, chociaż krajową polityką zajmują się mniej niż przeciętni Polacy. Mocno skupieni na sobie, cenią sobie niezależność, mniej zależy im na spokoju (35% vs. 47% Polaków), a bardziej na emocjach, ciekawym życiu i kolekcjonowaniu przeżyć.

Alicja Wysocka-Świtała, Partner Zarządzająca w Clue PR, współautorka badania.

Gadżeciarze

Ponad połowa przedstawicieli Pokolenie Henry, a dokładnie 54 proc., lubi gadżety technologiczne, 66 proc. z nich uważa że ułatwiają życie, a 39 proc. – że świadczą o otwartości umysłu posiadacza. Te wartości dla Henryków są podstawowe, gdyż związane z niezależnością i pozostawaniem w zgodzie ze sobą. I nie chodzi o “zabłyśnięcie”, jak posiadanie gadżetów odbiera 33 proc. przeciętnych Polaków.

Metodologia raportu

Pokolenie Henry, GfK Polonia i Clue PR, N=300; badanie ilościowe na grupie osób 26-45 lat, będących przedstawicielami pokolenia „Henry” i N=330; badanie ilościowe na grupie 26+, nie będących przedstawicielami pokolenia „Henry”, luty 2017


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy