Podsumowanie 2008

Skoro dzisiaj ostatni dzień roku, czas na podsumowania. Będzie bardzo subiektywnie, krótko i w punktach, albowiem przygotowania do Sylwestra czas zacząć.

Świat:

  • kampania prezydencka Baracka Obamy w nowych mediach – jak widać, bardzo skuteczna;
  • nowe specjalistyczne wyszukiwarki internetowe: wyszukiwarki blogów (Twingly czy Addict-o-matic), wyszukiwarka grafiki Tineye, czy wyszukiwarka Deepdyve, przeszukująca głęboki internet i wychwytująca dłuższe ciągi znaków;
  • fuzja, która doskonale pokazuje kierunek, w jakim zmierza rynek rozwiązań do pomiaru efektów PR online, a mianowicie integrowanie danych pochodzących z różnych źródeł – firma badawcza TNS przejęła firmę Compete, specjalizującą sie w systemach statystyk internetowych;
  • powstanie specjalistycznych serwisów z newsami polecanymi i ocenianymi przez użytkowników (na socialmedian.com skupiony na tematyce Web 2.0) – jest to interesująca i pożyteczna przeciwwaga do serwisów ogólnotematycznych, gdzie najwyższe oceny otrzymują śmieszne filmiki.

Polska:

  • próba poszukiwania efektywnego modelu biznesowego dla sieci społecznościowych – powstanie biur sprzedaży serwisów nasza-klasa czy epulse, rozwój sieci reklamowych specjalizujących się w zamieszczaniu reklam na blogach (Blogvertising);
  • próby uporządkowania standardów w blogosferze – propozycja Kodeksu Blogera, umowy sponsorskie wpływowych blogów ze sponsorami (np. Mediafun – Agito), edukacja marketerów oraz specjalistów ds. PR tego, jak powinna wyglądać współpraca z blogerami;
  • kolejne (po opracowaniach Dominika Batorskiego) próby naukowego opisania polskiej blogosfery – pierwsza praca doktorska poświęcona blogom, autorstwa Janka Zająca;
  • pojawienie się polskiej wersji Google News, czyli konkurencji dla naszego serwisu NetSprint News;
  • dalsze umacnianie się rynku reklamy internetowej – nakłady na nią wyprzedziły nakłady w dziennikach i w outdoorze, co pokazały badania IAB Polska. Pytanie, czy nakłady będą rosły tak samo dynamicznie – z jednej strony mamy recesję, która sprzyja cięciu wydatków na marketing oraz dokładnemu oglądaniu każdej złotówki, z drugiej strony internet ciągle jest medium tańszym niż telewizja, a staje się coraz bardziej popularny.

Zdjęcie pochodzi z serwisu sxc.hu


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy