Narzędzia badawcze – ogólnopolski panel badawczy Ariadna

W ramach prezentowania narzędzi do prowadzenia badań w public relations przedstawiam ogólnopolski panel badawczy Ariadna.

Właściciele portali społecznościowych zaczynają oferować nowe usługi – realizację badań na użytkownikach serwisu. Swój dział badawczy ma Nasza-Klasa (w zeszłym roku podczas Kongresu Profesjonalistów PR prezentowali przykładowe badanie, dotyczące rankingu uczelni Nescafe). Kolejną tego rodzaju usługą w Polsce jest panel badawczy Ariadna, wprowadzony przez GG Network.

Badania realizowane są za pomocą sondażu, a dokładnie jego internetowej odmiany CAWI (Computer Assisted Web Interview). Najprościej mówiąc – badany otrzymuje link do umieszczonej w internecie ankiety, którą wypełnia i wysyła.  Baza Ariadny liczy obecnie ok. 70 tys. konsumentów w wieku 15-60 lat. Do każdego badania losowana jest próba. Uczestnicy za udział w każdym badaniu otrzymują wynagrodzenie, co ma być dla nich dodatkową motywacją do udzielania rzetelnych odpowiedzi. Z kolei zachętą dla zamawiających badania jest możliwość skorzystania z jednego bezpłatnego pytania testowego. Rodzaje badań, jakie już prowadzone są za pomocą panelu, to:

  • AdTester – ekspresowy test spotów reklamowych na próbie 200 osób z grupy docelowej
  • Brand Advertising Impact – mierzenie efektów kampanii reklamowych
  • Opinion Detector – czyli ekspresowy sondaż prowadzony na ogólnopolskiej próbie 500 internautów w wieku 15-60 lat.

Jak to narzędzie może być wykorzystane w badaniach public relations? Jeśli planujemy działania PR, których celem jest zmiana świadomości problemu w grupie internautów, za pomocą badań panelowych możemy spróbować zmierzyć tę zmianę. Najpierw prowadząc badania przed stworzeniem strategii public relations, a później po prostu je powtarzając.


  • 043

    oszustwo

    • Dlaczego tak uważasz? Możesz podać konkretne powody?

      • kokos043

        Zero kontaktu z firmą, kilka maili wysłanych,brak odpowiedzi,maile wysłałem w 2015 r i na początku 2016. Na ich Facebooku ludzie dodają wpisy że nie dostali nagród i że nie odpisują na maile, wszystkie komentarze Panel Ariadna wyczyścił. Zginęło mi dużo punktów z konta, z 600 ponad,napisałem na kontakt,zero odpowiedzi. Na innych forach ludzie piszą że na nagrody czekają od 4 miesięcy.

        • Przekazałam Twoją opinię firmie. Obiecali, że sprawdzą sprawę i się tym zajmą.

          • kokos043

            Widzę że znów tu trafiłem przypadkiem.. Z firmą nadal brak kontaktu 🙂 z tym Panel Ariadna. pisałem i nadal cisza. Od samego początku listopada 2015 cisza,na ani jednego maila nie odpisali 🙂

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy