• Waldemar Rydzak

    W wypowiedziach kilka problemów, które są pokłosiem postrzegania i
    lokalizacji pr w marketingu. Nie będę w tym poście prowadził
    szczegółowej analizy, ale sama Kati przyznaje, że celem może być nie
    sprzedaż jak sugeruje tytuł ale chęć poznania „…jak Twoja treść
    oddziaływuje na czytelnika…”. Problem, który pojawia się w wywiadzie –
    „…PR nigdy nie miało istotnych danych do wprowadzenia do modelu
    marketingu mix”, może wynikać z tego, że PR przez wielu klasyfikowany
    jest jako element/funkcja zarządzania strategicznego (koncepcja Jamesa i
    Larisy Grunigów – excellent public relations) a nie marketingu. Więc
    nie miało co dostarczać jeśli chodzi o dane dla marketingu;). Obecnie,
    jak wynika z badań European Communication Monitor, następuje ewolucja w
    kierunku komunikowania strategicznego. Jak to bywa w
    interdyscyplinarnych zagadnieniach są punkty styku np.”product pr” jest
    właśnie takim obszarem gdzie komunikowanie typu pr łączy się z
    marketingiem. Podstawą wyjścia pomiaru jest zakładany cel inwestycji w
    PR. I tu zacytuję słowa Kati na poparcie swojej tezy – „…Jeśli celem jest zmiana percepcji lub świadomości, wtedy trzeba użyć raczej danych z badań sondażowych”. Pełna zgoda.

  • mjk

    Sory, że się przyczepię: „oddziałuje” lub „oddziaływa”, ale nie „oddziaływuje”. To się kwalifikuje jako błąd ortograficzny.

    • Dzięki za czujność – poprawione 🙂

  • Pingback: PRowcy, obudźcie się! Mierzcie sprzedaż a nie liczbę lajków! | Marketing B2B()

  • Pani Anno, dziękuję za ciekawy wywiad. Był on przyczynkiem do żywiołowej dyskusji w której brałem udział.

    A tutaj spisałem mój punkt widzenia nt. pomiaru działań PR:
    http://b2b-marketing.pl/2013/11/21/prowcy-obudzcie-sie-mierzcie-sprzedaz-a-nie-liczbe-lajkow/

    Raz jeszcze dziękuję i pozdrawiam!
    Igor

    • Proszę bardzo – miło mi to czytać 🙂 I dziękuję za podzielenie się linkiem także z czytelnikami mojego bloga. Im więcej mówi się na temat pomiaru, tym lepiej.

  • Pingback: Social media - ważny kanał komunikacji marki (gościnny wpis Anny Miotk) Blog FriendlySocial | Blog FriendlySocial - Zostań ekspertem w Social Media()

  • Pingback: Rafał Skwiot | O spójniku „i”, który zmienia oblicze polskich firm()

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy