Message House – narzędzie do tworzenia kluczowych przekazów

Tym razem wpis warsztatowy poświęcony tworzeniu strategii komunikacyjnej (PR, social media, marketingowej, etc.).

W jednej z poprzednich notek, poświęconych strategii public relations, wspominałam o tym, że jednym z jej elementów są kluczowe przekazy, czy kluczowe przesłania, z angielska key messages. To zwroty opisujące przedmiot kampanii (organizację, produkt, usługę), których musisz konsekwentnie używać w ciągu całej kampanii. Powoduje to, że Twoja komunikacja jest spójna, a przez to bardziej wiarygodna dla odbiorców.

Istnieje bardzo dobre narzędzie do tworzenia przekazów komunikacyjnych, Message House, opracowane przez Marca Festa. Po co używać Message House, tłumaczy ten filmik:


Jak to działa? Message House to szablon domku, w którym wpisujesz nazwę swojej organizacji (czy też nazwę kampanii komunikacyjnej), a następnie opisujesz cztery obszany:

  • Pełny obraz (Big Picture) – dlaczego Twoja organizacja czy Twoje działania mają znaczenie, jej misja, na przykład „aby zachować demokrację”.
  • Jaką korzyść z Twoich działań odniosą grupy docelowe? – Co zyskają grupy docelowe, jeśli podejmą działanie, do którego je przekonujesz?
  • Jaka może być potencjalna krytyka? – Odeprzyj potencjalne zarzuty w pozytywny sposób.
  • Działanie? – Co mają zrobić grupy docelowe?
Przykład pochodzący od Marca Festa:
  • Organizacja – Konkurs innowacji w mediach – Knight News Challenge
  • Pełny obraz – Zwycięzcy konkursu Knight News Challenge wybiegają w przyszłość informacji przez wprowadzanie nowych sposobów informowania społeczności lokalnych.
  • Korzyść dla grup docelowych – Uzyskanie potrzebnych pieniędzy.
  • Potencjalna krytyka – Udział w konkursie jest łatwy – konkurs ma tylko trzy zasady i jest otwarty dla każdego.
  • Działanie – Wnioski są przyjmowane do 19 października. Odwiedź stronę konkursu, aby wziąć w nim udział lub dowiedzieć się więcej.

Doświadczenie ze szkoleń, które prowadziłam, jest jednak takie, że „domek” znakomicie porządkował uczestnikom kwestię kluczowych przekazów, ale też zmuszał do zastanowienia się nad potencjalną krytyką.

Niestety, nie mogę pokazać Wam obrazków z domkiem – nie chciałabym naruszyć praw autorskich. Wcześniej materiały były dostępne na stronie autora pomysłu za darmo, obecnie ich pełny zestaw kosztuje ok. 400 PLN. Możecie też odwiedzić stronę Message House i tam poszukać dodatkowych informacji. Marc Fest chętnie odpowiada też na pytania drogą mailową.

 


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy