Magdalena Tobiasz, Wojciech Szymański – Content marketing

Content marketing doczekał się na naszym rynku ostatnio kilku opracowań. Wcześniej w Polsce funkcjonowały tylko rozdział Basi Stawarz w książce „E-marketing”, potem jej osobna książka „Content marketing po polsku”, a także książka Ann Handley oraz C. C. Chapmana “Treść jest kluczowa”. Teraz trochę tych książek się namnożyło. Są dostępne i tłumaczenia dobrych zagranicznych książek, i pozycje rodzimych autorów. Zapewne trochę jeszcze się tego pojawi, ze względu na modny i aktualny temat.

Kolejną rodzimą książką na temat content marketingu jest książka, którą przygotowali Magdalena Tobiasz i Wojciech Szymański, “Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści” [tytuł tak został sformułowany, choć moim zdaniem powinno tam być słow “przewodnik”, a nie “poradnik” – przyp. A. M]. Została wydana w tym roku przez wydawnictwo Newsline. Recenzentem naukowym jest prof. nadzw. dr hab. Robert Kozielski z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

Książka zaczyna się od przedstawienia znaczenia content marketingu w marketingu internetowym. Autorzy nawiązują tutaj do koncepcji inbound marketingu, czyli takiej formy marketingu, dzięki któremu klient sam trafia w nasze wirtualne progi i finalnie kupuje produkt. Content marketing jest jednym z narzędzi stosowanych w tym procesie.

Magdalena Tobiasz i Wojciech Szymański piszą również o znaczeniu content marketingu w nowoczesnym e-marketingu, wspominają również o jego historii. Następnie pokazują, jak treści content marketingowe wpływają na pozycję strony www na liście wyników wyszukiwarki Google. Kolejna część książki poświęcona jest tworzeniu planu content marketingowego – określaniu grup docelowych i ich modelowych reprezentantów (person), celów, strategii, rodzajom kampanii, wyborowi narzędzi, harmonogramowi i mierzeniu efektów.

Kolejny rozdział prezentuje różne typy content marketingu – może nim być i marketing w czasie rzeczywistym, i tworzenie uniwersalnych i zawsze aktualnych treści (tzw. evergreenów), czy udostępnianie materiałów stworzonych przez innych (content curation).  Autorzy omawiają też typy narzędzi content marketingowych, kanały dystrybucji treści (czyli media społecznościowe, portale i strony www). Książkę wieńczy studium przypadku portalu Deon.pl. Pokazuje ono rolę działań content marketingowych w przyciąganiu ruchu do serwisu.

Tę książkę poleciłabym i praktykom, i osobom piszącym prace naukowe na temat content marketingu. Każda z tych grup znajdzie tutaj coś dla siebie.

Za książkę dziękuję autorom i wydawnictwu Newsline.


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy