Konkurs z książką – Praktycznie o PR

Uwaga, uwaga! Oto drugi z zapowiadanych konkursów rocznicowych. Tym razem do wygrania unikalny zbiór kejsów polskich kampanii PR nagrodzonych Złotymi Spinaczami.

Książka Praktycznie o PR. Case studies projektów nagrodzonych w konkursie ZFPR Złote Spinacze”  to pierwsza na polskim rynku pozycja prezentująca najlepsze kampanie PR zrealizowane w Polsce. Publikacja zawiera 59 opisów projektów, które otrzymały statuetkę Złotego Spinacza w latach 2005 – 2010, przyznawaną w 15 kategoriach konkursowych. Może się przydać jako źródło inspiracji dla kampanii PR, nad którymi dopiero pracujecie, jako źródło informacji naukowej, jeśli szukacie informacji do Waszych prac naukowych, czy też jako narzędzie w pracy trenera uczącego PR. Są to kampanie, które wygrały konkurs, więc musiały też pozytywnie wyróżniać się na tle innych zgłoszeń. Jednak jeśli chodzi o samą skuteczność działań – z niektórymi autorami kejsów bym mocno dyskutowała na temat ewaluacji. Równocześnie, w książce znajdziecie przykłady kampanii, w których wykorzystywano inne metody pomiaru niż wszechobecna liczba wycinków prasowych i nienaukowy ekwiwalent reklamowy, albo mierzono wpływ podjętych działań na biznes. Przekonajcie się sami.

 

Kilka słów o wydawcy książki, czyli Związku Firm Public Relations (którego uprzejmości zawdzięczamy egzemplarz konkursowy):

Związek Firm Public Relations (ZFPR) powstał w styczniu 2001 r. jako reprezentacja branży profesjonalnych usług PR w Polsce i obecnie zrzesza 37 agencji członkowskich. Związek jest członkiem Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan oraz Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do spraw Komunikacji (ICCO). Podpisał także porozumienie o współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Public Relations (IPRA).

Do obszarów szczególnego zainteresowania ZFPR należą: budowanie profesjonalnego dialogu między branżą PR i mediami, krzewienie wysokich standardów etycznych w branży oraz podnoszenie świadomości potrzeby korzystania z profesjonalnych usług PR. ZFPR jest organizatorem dorocznego Kongresu Ekspertów i Specjalistów Public Relations PR FORUM oraz konkursu na najlepsze kampanie PR – „Złote Spinacze”. Związek prowadzi również kursy renomowanej London School of Public Relations (LSPR). Strona www Związku Firm Public Relations: www.zfpr.pl

A teraz co zrobić, aby nagroda trafiła w Wasze ręce – czyli zasady konkursu:

  • Zadanie konkursowe polega na wpisaniu komentarza – odpowiedzi na pytanie „Która i dlaczego -Twoim zdaniem – kampania PR była najlepiej przeprowadzoną kampanią w roku 2011?” pod notką z recenzjąksiążki na blogu. Komentujący powinien również zostawić w odpowiednim polu formularza swój adres e-mail (adres nie jest widoczny dla innychczytających, widzi go tylko autorka bloga).
  • Jedna osoba może dodać jeden komentarz. Kilka komentarzy napisanychprzez tę samą osobę będzie traktowanych jako jeden komentarz.
  • Konkurs rozpocznie się w dniu 14 marca i potrwa do godz. 23:59:99 w dniu 20 marca 2012 r.
  • Jak poprzednio, wypowiedzi oceniać będzie 2-osobowa komisja w składzie: Magdalena Wasilewska – przedstawicielka ZFPR, Anna Miotk – autorka bloga.
  • Pod uwagę będzie brana oryginalność wypowiedzi, jej wyróżnianie się na tle innych, dojrzałość w podejściu do tematu, a także zrozumiałośći poprawność językowa.
  • Wyniki zostaną ogłoszone w dniu 22 marca 2012 r.   Zwycięzca zostanie również powiadomiony e-mailowo.

Zapraszam do udziału!


  • Piotr

    Zdecydowanie kampania „Nie Biegam”. Połączenie outdoor’u z porządnym SM dało w mojej opinii na prawdę dobre rezultaty (nawet mogę się pochwalić koszulką). „Nie biegam” krytykowano, wyśmiewano, doceniano – pełne spektrum, najważniejsze jednak, że mówiono. Mówiono dużo i wszędzie, a to się chyba najbardziej liczy. Śmiało wybrałbym inną kampanię pod względem innowacyjności (jak choćby szybka kampania Jeep) ale jeśli mówimy o tym jak ją przeprowadzono i prowadzi się nadal to będę się trzymał leku na biegunkę 🙂

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • Adam

    Moim zdaniem jedną z lepszych kampanii przeprowadzonych w 2011 roku była kampania „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka”. Dlaczego? Dowcipne i chwytliwe hasło, trafiające do rzeszy odbiorców. Genialny pomysł z przesyłaniem zdjęć fanów czytelnictwa z „książką w łóżku”. Skuteczne angażowanie w kampanię „celebrytów” i wykorzystanie social media. Na tym przykładzie okazuje się, że kampanie społeczne nie muszę być szablonowe. Jeśli zaś dzięki niej ktoś przeczytał w 2011 roku ‚o jedną książkę więcej” to można mówić o sukcesie. Zwłaszcza, że poziom czytelnictwa w Polsce spada.

  • Krzysiek

    Kampania zorganizowana przez Testa Communications, która miała na celu podziękowanie Adamowi Małyszowi za wspaniała karierę sportową wymieniana była w różnego rodzaju mediach równie często co znana katastrofa lotnicza. Oczywiście emocje zupełnie inne, choć również i tutaj o latanie chodziło. Akcja z przyklejanymi wąsami na profilowych zdjęciach na facebooku, zorganizowanie imprezy pożegnalnej (www.skokidocelu.pl) i przelanie oceanu miłości na skromną postać wielkiego sportowca. To wszystko sprawiło, że jeszcze bardziej Kowalski z Nowakiem żałowali, że niedzielne popołudnie będą musieli spędzać oglądając nudne biegi Justyny Kowalczyk, zamiast przekonywać się po raz kolejny, że kask z Redbullem naprawdę dodaje skrzydeł. Na koniec krótki wzór: świetny pomysł + sportowiec tak wysokiej klasy jak Adam Małysz * bardzo dobra realizacja = sukces na miarę Złotych Spinaczy 2011.

    Dołożę jeszcze krótki wiersz dla zamknięcia tematu 🙂

    Cała Polska nosi wąsy to kampania dla Adama,
    Godnie zrealizowana więc pod uwagę brana,
    Orłowi z Wisły dziękowali, wśród petard huków,
    Nosili wąsy na swoich profilach na facebooku.

    Brawa dla Testa Communications i innych,
    Dzięki którym ten sukces był tak dobitny,
    Nasz Adam był przecież bardzo wzruszony,
    Brawa za wykonanie i za sam pomysł.

    🙂

  • Tomasz Kordowski

    Dla mnie jedną z najbardziej udanych w 2011 roku była kampania Orlenu i Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji „Niech żyją motocykliści!”, prowadzona w ramach programu „ORLEN. Bezpieczne drogi”. Dlaczego? Z kilku powodów.
    Po pierwsze za charakter i poruszaną tematykę – wypadki na drogach są jednym z najpoważniejszych polskich problemów, myślę że śmiało można powiedzieć – społecznych problemów. Co więcej, kampanie poruszające kwestie bezpieczeństwa na drogach z reguł opierają się na szoku, straszeniu kierowców, a tymczasem kampania Orlenu była pozytywna, podkreślała aspekt „życia” nie „śmierci”. Ale to nie wszystko. Przekaz dotyczący motocyklistów jest tutaj również pozytywny, wbrew często spotykanym np. naklejkom na samochodach – „Patrz w lusterka. Motocykliści są wszędzie”, które mają wyraz raczej negatywny. Jest to spojrzenie na motocyklistów jako na pełnoprawnych uczestników dróg, a nie piratów drogowych.
    Po drugie – według mnie dobrze wykorzystano celebrytów w filmach reklamowych – znani, utytułowani sportowcy, o pozytywnym wizerunku własnym, i trafiający zarówno do mężczyzn (twardzi faceci) jak i do kobiet (przystojny Hołowczyc:-)). Poza tym później Hołowczyc i Czachor brali udział w rajdzie Dakar, co mogło dodatkowo przełożyć się na wzmocnienie przekazu kampanii.
    Po trzecie – dość udany film reklamowy oraz chwytliwe hasło „ Niech żyją motocykliści!”.
    I po czwarte – wszystkie lub prawie wszystkie opinie w internecie jakie znalazłem na temat kampanii były pozytywne i wygląda na to, że wielu blogerów z własnej inicjatywny wrzucało linki do filmów reklamowych na swoich stronach. Nie wiem jak wyglądałaby szczegółowa analiza publikacji, ale „próbka” pozwala myśleć, że raczej był to pozytywny oddźwięk.

    PS. Choć myśląc o najlepszych kampania ostatnich miesięcy, do głowy przychodzi mi przede wszystkim kampania Fundacji SYNAPSIS z początku roku – „Autyzm – całe moje życie”, w której rewelacyjnego wsparcia udzielił aktor Bartłomiej Topa. Ale to już temat na inny wpis:-)

  • Maja

    Bardzo podobała mi się kampania społeczna”Boskie Matki”, zrealizowana przez Euro RSCG Sensors dla Fundacji Rak’n’Roll (to chyba 2011, jeśli nic nie pomyliłam :-)). Fantastyczna z kilku powodów:
    – poruszała ważny, choć mało znany temat (kobiety w ciąży chore na raka)
    – była niezwykle kreatywna – wykorzystana w przygotowanym albumie konwencja obrazu religijnego okazała się trafiona. Kobiety chore na raka pozowały do zdjęć jako współczesne madonny. Efekt rewelacyjny!
    – wykorzystywała nieszablonowe działania np. grafitti w przestrzeni miejskiej
    – do akcji włączono liderów opinii (m.in. Kamil Durczok, Kayah i Alicja Bachledę-Curuś), którzy – jeśli dobrze pamiętam – nieodpłatnie zgodzili się uczestniczyć w promowaniu albumu „Boskie Matki”, z którego cały dochód został przekazany na działalność Fundacji Rak’n’Roll. Wielki plus dla autorów kampanii za pozyskanie dla sprawy znanych postaci.
    Case „Boskich Matek” pokazuje, że nawet przy minimalnym budżecie można zrobić świetną kampanię.

  • Magda

    Najlepszą kampanią roku 2011, wg mojej skromnej osoby było „nie biegam”. Przeprowadzenie kampanii, było niemalże mistrzowskie. Jedyną wpadką był fakt, że tak naprawdę nie chodzi o pęd życia, ale o stoperan ..:) Jednak, jak widać, fakt ten był do wybaczenia, ponieważ poruszył głębszy temat. Konsument poddał się refleksji, odebrał koszulkę i paradując w niej cieszył się, że uczestniczył w tak szczytnej akcji. Uważam, że mistrzowskie było trzymanie w napięciu, a także komunikacja zaraz po wielkim wybuchu, który poza kręgiem marketingowym nie wywołał aż tak wielkiej burzy jakiej się nomen omen spodziewano.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy